Národní galerie spustí velkou propagační kampaň
Národní galerie v Praze připravila velkou mediální kampaň, která by měla do jejích expozic přilákat i lidi, které umění příliš nezajímá. Akce nazvaná “Národní galerie – každý si najde to své” potrvá do konce roku. Jejím cílem je sdělit, že umění není třeba se bát, že k jeho vnímání není nutné žádné speciální vzdělání, že výtvarné umění a Národní galerie jsou tu pro všechny a každý v ní může nalézt inspiraci, sdělila Martina Šťastná z Národní galerie.
Dalším cílem kampaně je posílit povědomí o značce NG a jejích stálých expozicích. Protože chce galerie oslovit širokou veřejnost, pro niž výtvarné umění zůstává nesrozumitelnou a okrajovou záležitostí, poběží reklamní spoty v České televizi, v jednom deníku a třech časopisech budou upoutávky a reklama na Národní galerii bude i na billboardech. Její součástí bude i soutěž pro návštěvníky galerijních expozic.
Příprava kampaně vycházela z návštěvnického průzkumu na konci loňského roku ve Veletržním paláci a na zámku Zbraslav. “Průzkum zjistil velkou převahu takzvaně loajálních skupin (studenti, lidé zajímající se o umění) mezi návštěvníky NG a zároveň velmi nízký počet návštěvníků, přicházejících do NG poprvé,” uvedla Šťastná. Právě na ty a na další potenciální návštěvníky je kampaň cílena.
Kampaň pro NG připravila reklamní agentura zadarmo, bez nároku na honorář pracovali i autor televizního spotu a produkční společnost.
Národní galerie se pro kampaň rozhodla i přesto, že podle výroční zprávy za loňský rok stoupla v roce 2001 návštěvnost i tržby ze vstupného. Loni navštívilo expozice 405.822 lidí a v roce 2000 jen 354.612 návštěvníků. Loňská návštěvnost sice vyrovnala propad z předchozího roku, ale nedosáhla takového počtu návštěvníků jako v roce 1999, kdy do NG přišlo přes 421.000 lidí. Současný generální ředitel Milan Knížák je ve funkci od července 1999.
-čtk-