Nákupní centra uchvacují stále více lidí

9. 10. 2002 16:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Pro 79% obyvatel velkých měst představují nákupní centra zároveň místo, kde utratí v maloobchodě nejvíce peněz. Přitom 54% domácností navštěvuje nákupní centrum minimálně jednou týdně, dalších 25% alespoň 1x za 14 dní. Vyplývá to z  spotřebitelského výzkumu nákupních preferencí Shopping Mall 2002, který v závěru září realizovaly v devíti velkých českých a moravských městech společnosti Incoma Research a GfK Praha.
Více než čtyři pětiny respondentů stráví cestou do nákupního centra maximálně 20 minut. Dlouhý čas ovšem stráví návštěvníci v samotném centru – jen pětina je s návštěvou centra hotova rychleji než za hodinu, nejvíce návštěvníků (62%) se zde zdrží po dobu jedné až dvou hodin, pětina respondentů tráví v nákupním centru běžně tři hodiny i více.
Průměrná výše útraty při jedné návštěvě nákupního centra činí 1225 Kč, zajímavé je že roste výší dosaženého vzdělání. Nejvyšší je v Praze, poměrně nízká naopak v Ostravě.
Největší část výdajů realizují návštěvníci center v hypermarketech. Zájem spotřebitelů se ovšem nesoustřeďuje jen na hypermarkety, ale i na specializované prodejny v nákupních pasážích – nejnavštěvovanější jsou prodejny drogerie a parfumerie, oděvů, tabáku a tisku a prodejny domácích potřeb.
Přestože by se mohlo zdát, že lidé již jsou nákupními centry nasyceni, opak je pravdou. 38% oslovených tvrdí, že by trávili v nákupních centrech i více času, pokud by se jejich nabídka ještě zlepšila.


-man-

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení