Na Zličíně vypukla nákupní hysterie

9. 10. 2002 15:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Související články:
Nákupní centra uchvacují stále více lidí (výzkum agentur Incoma Research a GfK Praha)

Dnes se poprvé pro veřejnost otevřely brány nového nákupního a zábavního centra Metropole Zličín, které vyrostlo v nákupní zóně nedaleko stanice metra trasy B Zličín v těsné blízkosti hypermarketů Tesco, Ikea a Globus. Podle ředitele Electro Worldu pro ČR Jiřího Řízka se před obchodem před otevřením shromáždilo asi deset tisíc lidí, možná i víc. Řízek řekl, že se obává, že všechny lidi, kteří před Electro Worldem stojí, se firmě dnes nepodaří obsloužit. Na příjezdu do Prahy po dálnici D5 se vytvořila téměř deset kilometrů dlouhá kolona vozidel.
První nedočkavci, které přilákaly nízké zaváděcí ceny, stáli před prodejnou již ve středu. Dnes kolem deváté hodiny ráno se fronta lidí vinula v několikastupu dosahovala stovek metrů.
Poté, co firma vpustila do prodejny první stovku lidí, se davu podařilo prorazit mobilní zátarasy a dostat se až k zavřenému vchodu do nákupního centra, kde ho ochranka a policie zastavila. Ochranka již také musela z davu pomáhat mladé dívce, které se udělalo nevolno.
Zboží, o které je největší zájem, mohou lidé kupovat jen po jednom kuse. První zákazníci si odnášeli především televizory, videorekordéry, PC monitory a vysavače.
Celé nové nákupní centrum Metropole otevřelo v deset hodin. Na rozdíl od Electro Worldu však některé prodejny ještě nezahájí, protože na řadě míst pokračují dokončovací a úklidové práce.

Pronajímatelná plocha dokončené části komplexu je 32 tisíc metrů čtverečních. V areálu by se v konečné fázi mělo nacházet 70 obchodů, 10 kinosálů, zábavní zóna a několik restaurací a kaváren. Centrum postavila společnost Portland Trust za více než dvě miliardy korun.
Na výstavbě a marketingové přípravě celého komplexu Metropole Zličín se spolu s uvedenou společností podílely i firmy Chapman Taylor a Cushman & Wakefield. Na jaře 2003 chce Portland Trust rozšířit nákupní centrum o dalších 20 tisíc metrů čtverečních. Metropole Zličín by se tak stala největším nákupním centrem v České republice.
Prokazatelně největším tahákem pro zákazníky je otevření obchodu Electro World, který již několik měsíců sliboval cenovou revoluci v sortimentu elektrozboží.
Jeho provozovatelem je největší evropská obchodní firma specializovaná na elektrické spotřebiče Dixons Group.
Prodejna s plochou 6.300 m2 je největším specializovaným obchodem v České republice. Celkem slibuje mít v nabídce více než 20 tisíc výrobků. Všechny značky se mají trvale prodávat se zárukou nejnižší ceny. Zákazníky obsluhuje téměř 100 zaměstnanců.
„Tisk popsal otevření Electro Worldu v Maďarsku jako „největší událost od pádu komunismu“. V prvním týdnu přilákal více než 100 tisíc kupujících,“ řekl ředitel Dixons Group pro ČR Jiří Řízek. Na krátký spot z prvního maďarského otevíracího dne se můžete podívat ZDE.

-dav, man-

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení