Médea se asociuje k Media Planning Group
Poslední velká česká mediální agentura. Médea (obrat 1,3 mld Kč), která není začleněna do žádné nadnárodní komunikační sítě, podepíše exkluzivní obchodní smlouvu se společností Media Planning Group (MPG), kterou tvoří síť mediálních agentur po celém světě. M&M informaci potvrdil ředitel Médey Jaromír Soukup. MPG spadá do sítě šesté největší světové komunikační skupiny Havas. Podle slov Jaromíra Soukupa tak bude Médea se sítí Havas smluvně svázána a bude moci využívat servisu této sítě pro své stávající klienty. „Na majetkovém uspořádání agentury se nemění vůbec nic, tzn. že nadále jsem jediným akcionářem Médey a Médea nemění ani svojí vnitřní strukturu,“ řekl dále J.Soukup, podle kterého ale Médea začala rozšiřovat počet zaměstnanců. Sesterskou společností MPG je v Havasu i síť reklamních agentur Euro RSCG. MPG vznikla v roce 1999 fúzí agentur Media Planning a Mediapolis, pod křídla Havasu byla začleněna v roce 2001. Specializuje se na mediální služby, ze zemí střední a východní Evropy působí ve Varšavě a Budapešti. Mezi klienty MPG patří např. Bertelsmann, Peugeot- Citroen (PSA) , Hachette Group, Wella, Walt Disney, Reckitt Benckiser. „Podpis smlouvy s MPG nám samozřejmě žádného klienta ‚automaticky‘ nepřinese. Všichni klienti na českém trhu své mediální agentury podrobují pečlivému výběru a vazba na zahraniční síť neznamená více než širší rozsah služeb, které jsme schopni poskytovat, v žádném případě taková vazba není bezpracnou ‚zásobárnou‘ klientů,“ odpověděl ředitel Médey na otázku, zda si podepsanou smlouvou Médea zajistí přístup k některým z těchto klientů.
-red-