Leo Burnett převálcovala Golden Drum
Pražská pobočka agentury Leo Burnett kralovala devátému ročníku festivalu reklamy Golden Drum 2002, který se konal minulý týden ve slovinské Portoroži. Agentura získala nejvíce hlavních cen – Zlatý buben za nejlepší TV reklamu (Paměť – polévky Vitana), tiskový inzerát (Muzeum komunismu), dvoje Zlaté hodinky za nejlepší celé kampaně (sbírka na opravu Karlova Mostu a kampaň pro ZOO Praha –Sponzorujte zvířata), cenu New Moment Award za umění v reklamě (spot Oči – kampaň na záchránu Karlova mostu), jednu Zlatou (za kampaň pro Muzeum mučení) a pět Stříbrných paliček ( Tlustá dáma – polévky Vitana, Taxi – GE Capital, Márnice – Besip, Muzeum mučení – kreativní využití venkovních ploch). Leo Burnett se tak stala nejúspěšnější agenturou festivalu, jíž náleží cena Zlatá růže. Až s velkým odstupem se na druhém místě umístila sesterská Leo Burnett Varšava a slovenská agentura Juraj Vaculík – Creative Studio. Z dalších českých agentur bodovala na šesté příčce McCann – Erickson (Zlatá palička za inzerát Garáž pro Opel, Stříbrné paličky za spot Policie pro Oskara a venkovní kampaň Dobrovolnící pro charitativní organizaci IGN).
Stříbrné paličky získala rovněž Euro RSCG New Europe za web pivovaru Bernard, agentura Advertures za on – line reklamní kampaň na žvýkačky Wrigley a Bates za pozvánku na promítání vítězných prací z festivalu Cannes Lions v podobě do igelitu zatavené syrové kosti.
Na festivalu zaměřeném na reklamu ze zemí tzv. Nové Evropy soutěžilo letos rekordních 238 reklam z České republiky. Více jich přišlo pouze ze Slovinska. Nejvíce prací přihlásily do soutěže agentury Leo Burnett (66), McCann – Erickson (36), Young & Rubicam (34), Euro RSCG (21) a Mark/BBDO (20). Celkem poroty posuzovaly 1 763 prací z 27 zemí, což bylo o 6 % více než v loňském roce.
-jj-