Innovatio: Volby do Senátu nejsou pro média tématem
Volby do Senátu zůstávaly v září stranou pozornosti médií. V denících bylo zveřejněno pouze 51 příspěvků s tímto tématem. Zpravodajství a komentáře na téma volby do Poslanecké sněmovny byly přitom v květnu 2002 více než čtyřikrát intenzivnější. Vyplývá to z analýzy občanského sdružení Innovatio, zveřejněné v pravidelném zpravodaji Media Tenor.
Nejvíce se tématu senátních voleb v září věnovaly Hospodářské noviny (17 příspěvků), následovalo Právo (15). Nejviditelnějším senátorem je Petr Pithart.
Horní komoře parlamentu věnují média ve srovnání s Poslaneckou sněmovnou podle Innovatia přibližně třetinovou pozornost. Za prvních devět měsíců roku 2002 bylo ve sledovaných médiích zaregistrováno 1218 příspěvků s informacemi o Senátu. Nejfrekventovanějším aspektem byla diskuse o modernizaci české armády – nákupu stíhaček.
Nízký podíl konkrétních věcných témat byl jedním z důvodů pouze 58% voličské účasti při volbách do Sněmovny. To bylo o 16 % méně než v roce 1998. Účast voličů při volbách do Senátu byla v minulosti ještě nižší. Od roku 2000 nicméně došlo k poklesu mediální kritiky Senátu z 6,5 % v roce 2000 na 3,4 0 v roce 2002.
-mav-