Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Digitální televize je v povědomí Čechů, nevědí však, oč jde

Redakce MAM25. 10. 2002

Většina české veřejnosti už slyšela o novém způsobu přenosu a příjmu televizního signálu, tedy o digitální televizi. V šetření agentury AISA to potvrdilo 57 procent dotázaných. Značná část z nich však neví přesně, oč jde. Z průzkumu AISA rovněž vyplývá, že dvě pětiny národa o digitální televizi neslyšely.
O digitální televizi je dost dobře informováno 13 procent dotázaných, tedy zhruba každý osmý občan. Častěji k nim patří muži než ženy, dále obyvatelé Prahy a členové domácností s nejvyšším sociálně-ekonomickým postavením.
Na druhé straně 41 procent lidí nemá o digitální televizi ani ponětí. Mezi nimi jsou většinou lidé starší 60 let, dále méně vzdělaní a lidé ze sociálně slabších domácností.
Odborníci uvádějí, že digitální televize přináší řadu výhod proti dnes běžně rozšířené analogové televizi. Respondenti na dotaz agentury AISA označili za nejpřitažlivější výhody digitální televize lepší kvalitu přenosů a širší nabídku programů. Některé občany přitahovala i filmová kvalita obrazu a zvuků a přesnější a jasnější zobrazení barev a barevných přechodů.
AISA uskutečnila šetření v září mezi 1047 občany České republiky ve věku od 15 do 69 let.
Na digitální vysílání postupně přechází řada evropských států. V tuzemsku budou první licence na digitální vysílání uděleny pravděpodobně v roce 2004. Podle koncepce přechodu na digitální rozhlasové a televizní vysílání, kterou loni v červenci schválila vláda, skončí dosavadní analogové šíření signálu zhruba v letech 2010 až 2012. Pro občany bude digitalizace znamenat také to, že si podobně jako při přechodu z černobílého na barevné vysílání budou muset pořídit nové televizní přijímače.

-čtk-

×

Zkrachoval bývalý hradecký výrobce televizních pořadů TV PULS

Starší článek

Volební zpravodajství chystá ČT i ČRo, noviny vyjdou až v úterý

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více