Digitální televize je v povědomí Čechů, nevědí však, oč jde

25. 10. 2002 10:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Většina české veřejnosti už slyšela o novém způsobu přenosu a příjmu televizního signálu, tedy o digitální televizi. V šetření agentury AISA to potvrdilo 57 procent dotázaných. Značná část z nich však neví přesně, oč jde. Z průzkumu AISA rovněž vyplývá, že dvě pětiny národa o digitální televizi neslyšely.
O digitální televizi je dost dobře informováno 13 procent dotázaných, tedy zhruba každý osmý občan. Častěji k nim patří muži než ženy, dále obyvatelé Prahy a členové domácností s nejvyšším sociálně-ekonomickým postavením.
Na druhé straně 41 procent lidí nemá o digitální televizi ani ponětí. Mezi nimi jsou většinou lidé starší 60 let, dále méně vzdělaní a lidé ze sociálně slabších domácností.
Odborníci uvádějí, že digitální televize přináší řadu výhod proti dnes běžně rozšířené analogové televizi. Respondenti na dotaz agentury AISA označili za nejpřitažlivější výhody digitální televize lepší kvalitu přenosů a širší nabídku programů. Některé občany přitahovala i filmová kvalita obrazu a zvuků a přesnější a jasnější zobrazení barev a barevných přechodů.
AISA uskutečnila šetření v září mezi 1047 občany České republiky ve věku od 15 do 69 let.
Na digitální vysílání postupně přechází řada evropských států. V tuzemsku budou první licence na digitální vysílání uděleny pravděpodobně v roce 2004. Podle koncepce přechodu na digitální rozhlasové a televizní vysílání, kterou loni v červenci schválila vláda, skončí dosavadní analogové šíření signálu zhruba v letech 2010 až 2012. Pro občany bude digitalizace znamenat také to, že si podobně jako při přechodu z černobílého na barevné vysílání budou muset pořídit nové televizní přijímače.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.