Britské komerční televize Carlton a Granada opět jednají o fúzi

11. 10. 2002 14:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Dvě největší britské komerční televize Carlton Communications a Granada Plc jednají o fúzi, kterou by chtěly vyřešit pokles sledovanosti a příjmů z reklamy. Obě firmy o sloučení v minulosti několikrát jednaly, ale vždy bez konkrétního výsledku.
Podle podmínek dohody získají akcionáři společnosti Granada asi 68 procent akcií sloučené skupiny a navíc obdrží 200 miliónů liber v hotovosti. Zbývající podíl připadne na akcionáře Carlton. Jejich podíl by se v roce 2006 mohl zvýšit na 34 procent.
Zvýšení podílu na 34 procent je však závislé na tom, zda cena akcií nově sloučené skupiny dosáhne ekvivalentu 140 pencí u akcií společnosti Granada. Záležet bude také na tom, zda se podaří plnit stanovený zisk. Akcie obou firem v reakci na tuto zprávu začaly už dnes v Londýně silně růst.
Přestože obě televize v minulosti několikrát o fúzi jednaly, nikdy se na sloučení nedohodly. Obávaly se, že by skupina měla v očích regulačních orgánů příliš velkou moc. Úřady by mohlo znepokojit případné neúměrné zvyšování cen zadavatelům reklamy.
„Navrhovaná fúze ukazuje jasný směr konsolidace nezávislých televizí,“ řekl předseda správní rady společnosti Granada Charles Allen. V Británii existuje síť nezávislých televizí (ITV), která sdružuje regionální televize a je v konkurenčním postavení k BBC. Ta je totiž financována z veřejných prostředků, dodává Reuters.
Akcie společnosti Granada, větší z obou firem, v dopoledních hodinách stouply asi o 13 procent, čímž tržní hodnota celé firmy přesáhla dvě miliardy liber. Akcie firmy Carlton se zvýšily o 14 procent a tržní hodnota tím vzrostla na 865 miliónů liber. Analytici tvrdí, že kvůli poklesu sledovanosti je otázka fúze opět aktuální, protože televize musejí šetřit.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.