Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Britské komerční televize Carlton a Granada opět jednají o fúzi

Redakce MAM11. 10. 2002

Dvě největší britské komerční televize Carlton Communications a Granada Plc jednají o fúzi, kterou by chtěly vyřešit pokles sledovanosti a příjmů z reklamy. Obě firmy o sloučení v minulosti několikrát jednaly, ale vždy bez konkrétního výsledku.
Podle podmínek dohody získají akcionáři společnosti Granada asi 68 procent akcií sloučené skupiny a navíc obdrží 200 miliónů liber v hotovosti. Zbývající podíl připadne na akcionáře Carlton. Jejich podíl by se v roce 2006 mohl zvýšit na 34 procent.
Zvýšení podílu na 34 procent je však závislé na tom, zda cena akcií nově sloučené skupiny dosáhne ekvivalentu 140 pencí u akcií společnosti Granada. Záležet bude také na tom, zda se podaří plnit stanovený zisk. Akcie obou firem v reakci na tuto zprávu začaly už dnes v Londýně silně růst.
Přestože obě televize v minulosti několikrát o fúzi jednaly, nikdy se na sloučení nedohodly. Obávaly se, že by skupina měla v očích regulačních orgánů příliš velkou moc. Úřady by mohlo znepokojit případné neúměrné zvyšování cen zadavatelům reklamy.
“Navrhovaná fúze ukazuje jasný směr konsolidace nezávislých televizí,” řekl předseda správní rady společnosti Granada Charles Allen. V Británii existuje síť nezávislých televizí (ITV), která sdružuje regionální televize a je v konkurenčním postavení k BBC. Ta je totiž financována z veřejných prostředků, dodává Reuters.
Akcie společnosti Granada, větší z obou firem, v dopoledních hodinách stouply asi o 13 procent, čímž tržní hodnota celé firmy přesáhla dvě miliardy liber. Akcie firmy Carlton se zvýšily o 14 procent a tržní hodnota tím vzrostla na 865 miliónů liber. Analytici tvrdí, že kvůli poklesu sledovanosti je otázka fúze opět aktuální, protože televize musejí šetřit.

-čtk-

×

Invex letos navštívilo 130 tisíc lidí

Starší článek

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 41. týden 2002

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter
Foto: Youtube.com | Fevoluce

VIDEO: „Na jihu to mám v Malíku“. Čtvrtníček opět paroduje fotbalové …

Iniciativa Fotbalová evoluce postavila povedenou kampaň na legendární hře „Ivánku, kamaráde, můžeš mluvit?“ vycházející z osobitého stylu…
25. 2. 202124. 2. 2021
Newsletter

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
25. 2. 202124. 2. 2021
Newsletter

Lions Live kreativcům poradí, jak uspět v roce 2021

Pořadatelé festivalu Cannes Lions spouští další týdenní sérii přednášek, případových studií i představování nástrojů, které se budou hodit pro…
25. 2. 202124. 2. 2021
Newsletter

Jan Kaláb: Kdybych začal někomu dělat reklamu, asi bych tím ztratil

Český umělec věnující se street artu a graffiti se po reliéfních obrazech chystá do budoucna více zaměřit na sochy. „Už se dva roky…
25. 2. 202124. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo
E-commerce v Brašnářství Tlustý povede Michal Krčmář. Přichází z Alzy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více