Zájemci o informace o nových telefonních číslech po víkendovém přečíslování dnes zahltili internetové stránky Českého Telecomu. Na stránky se tak dopoledne nedalo dostat. Firma zaznamenala zhruba 500 přístupů za sekundu, což je pětinásobek kapacity stránek, uvedl mluvčí Vladan Crha.
Telecom proto vypíná všechny aplikace, které nyní na serveru nejsou nezbytně nutné. Mluvčí zároveň řekl, že lidé mohou informace o nových číslech získat i stažením bezplatného softwaru na jiných serverech. Například na serverech Telecomu www.quick.cz či www.iol.cz, které jsou nyní dostupné, ale i na některých portálech. Informace poskytují i stránky ostatních telekomunikačních operátorů, například www.gts.cz či www.radiomobil.cz.
Telecom informace o nových číslech nabízí i na infolinkách 14111 a 1180, které podle mluvčího nápor zájemců zatím zvládají. Používání infolinek kritizovalo Sdružení na ochranu spotřebitelů, kterému se nelíbí, že Telecom nezmiňuje poměrně vysokou cenu za jejich použití a přitom je při každém vytočení špatného formátu čísla zákazníkům doporučuje. Za minutu hovoru přitom zákazníci zaplatí od 5,20 do 5,50 Kč a stejný tarif si firma účtuje i když se zákazník v rámci hovoru nechá na nové číslo hned spojit.
Podle Crhy firma na informování zákazníků vynaložila před přečíslováním kolem 30 miliónů korun. Nová čísla si mohou uživatelé zjistit bezplatně ve Zlatých stránkách či některých internetových serverech. „Zákazníky jsme upozorňovali, ať si nová čísla zjistí předem,“ dodal mluvčí.
Telecom o víkendu změnil čísla všech svých 3,76 miliónu stanic. Ta jsou jednotně devítimístná, včetně předvolby telefonního obvodu, která se vytáčí i při místním styku, a neobsahují nulu na začátku. Nulu vymazali z více než 7,8 miliónu čísel i mobilní operátoři.
-čtk-