Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Spotřeba vína se zvyšovala osm let, letos zřejmě mírně klesne

Redakce MAM23. 9. 2002

Poprvé od roku 1994 zřejmě letos mírně poklesne celková spotřeba vína v ČR. Současný prodej proti loňsku stagnuje a výrobci v nejbližších dnech navíc očekávají nástup negativního vlivu záplav, který by snížil nákup vína jako zbytného zboží. Do konce roku by tak mohl prodej vína klesnout až o deset procent, což by se celoročně projevilo na trhu až pětiprocentním propadem, řekl generální ředitel Bohemia Sekt, Českomoravské vinařské a.s., Josef Vozdecký.
Podle něj bude velmi záležet na tom, jak vláda, parlament a pojišťovny dostojí svým závazkům vůči postiženým lidem a jak rychle se rozproudí společenský život. “Mnohem důležitější je pozitivní atmosféra na trhu, než kolik co stojí,” dodal obchodní ředitel Dalibor Šebela. Plánované zvýšení spotřební daně podle Vozdeckého prodej vína nijak nesníží. U klidných vín je daň nulová, u šumivých a dezertních by se zvyšovat neměla.
Skupina Bohemia Sekt, největší výrobce vína, která loni vyrobila 28 miliónů litrů vína, letos stále počítá s meziročním růstem prodeje. Za pololetí prodala o 12 procent více šumivých vín a zvýšila tak svůj tržní podíl ze 74 na 78 procent. “Klidných vín jsme letos oproti loňsku prodali o 20 procent více,” dodal Šebela. V tomto segmentu drží podnik na trhu čtvrtinový podíl.
Od roku 1994 se v ČR každoročně zvyšovala spotřeba vína o čtyři až šest procent. V loňském roce vypil každý Čech 15 až 16 litrů vína. Letošní prodej vína v ČR sice podle Šebely stagnuje, ale výdaje za víno se zvýšily o pět procent, neboť lidé kupují kvalitnější značky. Šebela tento trend vysvětluje vyspělejšími konzumenty a jejich rostoucí koupěschopností.

-čtk-

×

Mluvčí Škody Auto Milan Smutný odchází do Českého Telecomu

Starší článek

Po sedmi letech zaniká pražský kulturní a programový časopis “14”

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: DDB Prague

DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Lluis Rotger je nový expriential creative lead, Christophe Wechsler senior art director, Jiří Kirchner senior copywrighter a Ivan Krajčovič digitální stratég.
17. 4. 202117. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Média

Přímý přenos pohřbu prince Philipa poběží na Nově, CNN Prima News i v ČT24

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více