Sledovanost televizí v létě klesla jen minimálně
V prázdninových měsících zaznamenal televizní trh pouze nepatrný pokles sledovanosti. Průměrný počet lidí, kteří sledovali televizi, se totiž podle analýzy firmy Arbomedia v letních měsících oproti červnu a květnu snížil jen o 0,8 procentního bodu. Výrazněji se však v létě podle Martiny Vášové z Arbomedia změnily podíly jednotlivých televizních kanálů na trhu.
Červenec a srpen potvrdily, že ČT1 je po Nově druhým nejvyhledávanějším televizním programem. Její nabídku volilo zhruba 28 z každé stovky dospělých u televizorů, neboli 311 tisíc diváků starších patnácti let, sdělil mluvčí České televize Richard Klatovský. Kromě toho si ČT1 vybralo každé páté dítě, které sledovalo televizi. V hlavním večerním čase, tedy od 19:00 do 22:00 vyhledávalo ČT1 818 tisíc, tedy 9,7 procenta dospělých.
Nabídka ČT2 lákala v celodenním průměru 99 tisíc dospělých, což představovalo zhruba devět z každé stovky dospělých. V hlavním večerním čase se počet diváků zvýšil na 230 tisíc.
Nova měla podle informací tiskového oddělení za období větší části prázdnin podíl na trhu 44,12 procenta a v hlavním vysílacím čase 48,95 procenta. Prima zvýšila meziročně podle mluvčí Jany Malíkové podíl na trhu za oba prázdninové měsíce o 1,33 procentního bodu na 19,56 procenta. Větší podíl na trhu měla televize mezi ženami staršími 15 let (20,8 procenta).
Do sledovanosti koncem prázdnin výrazně zasáhly povodně. ČT1 v době záplav vysílala nonstop zpravodajství. Například Události vysílané od pondělí 12. do čtvrtka 14. srpna vidělo v průměru 1,9 miliónu, tedy 22,1 procenta dospělých, což představovalo 51 z každé stovky diváků v danou dobu u televizorů. Studio Povodně 2002 vysílané ve středu 14. srpna mezi 12. a 19. hodinou sledovalo v průměru 1,039 miliónu (12,3 procenta) dospělých.
Na Nově bylo nejsledovanějším pořadem léta hlavní zpravodajství, stejně jako po většinu roku. Televizní noviny v neděli 11. srpna, tedy v době záplav vidělo 35,6 procenta diváků, což bylo přes tři milióny diváků starších 15 let. Také Prima zaznamenala rekordní sledovanost v letních měsících u zpravodajství v době povodní. Zpravodajský deník v pondělí 12. srpna vidělo 19,8 procenta, tedy 1,7 miliónu osob starších 15 let.
Z letních filmů na Nově vedla trilogie Slunce, seno, … Její první díl vidělo 7. července 29,1 procenta (2,49 miliónu) lidí. Mezi zábavními pořady Novy vedla soutěž Chcete být milionářem?, na kterou se 19. července dívalo 28,1 procenta lidí. Diváci ČT1 vyhledávali úspěšné tituly, kterými Česká televize připomínala desetiletou existenci. Například archivní pořad Proč bychom se nebavili si ve středu 28. srpna nenechalo ujít 1,2 miliónu dospělých. Ze zábavních pořadů na Primě vedl tradičně Nikdo není dokonalý, který 25. srpna vidělo 15,2 procenta lidí.
-čtk-
Podobné zprávy

Zombie útočí na online schůzky. Slido bojuje s Přitakávači, Skrolovači i Spáči
