Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Provozovatel kabelové televize UPC vyhlásí bankrot

Redakce MAM30. 9. 2002

Největší provozovatel kabelové televize v Evropě, působící od roku 1991 i v České republice, United Pan-Europe Communications (UPC) požádá po mnoha měsících finančních potížích o ochranu před věřiteli. Výbor složený z největšího věřitele a akcionáře firmy a majitelů obligací společnosti dosáhl závazné dohody o výměně dluhu za akcie. UPC tak hodlá zabezpečit zdárný a efektivní průběh rekapitalizace.
První zásadní varování o finančních potížích společnosti přišlo v dubnu letošního roku. Ve zprávě pro americkou Komisi pro cenné papíry auditor UPC, firma Andersen, varoval, že existují “vážné pochybnosti” o tom, zda společnost přečká finanční otřesy. Její čisté ztráty se v roce 2001 proti předešlému roku více než zdvojnásobily a dosáhly 4,4 miliardy eur (133,32 miliard Kč) a závazky vzrostly na 11,19 miliardy eur (339,06 miliardy Kč). Společnost ve zprávě přiznala, že není jisté, zda její kapitálové zdroje, provozní kapitál a očekávané provozní cash flow budou v roce 2003 stačit na financování výdajů a splácení dluhů.
V polovině srpna letošního roku firma upozorňovala, že pokud akcionáři a majitelé dluhopisů nebudou schopni dokončit dohodu o restrukturalizaci dluhu, bude muset vyhlásit bankrot. Současně varovala, že pravděpodobně v září požádá v USA a v Nizozemsku o ochranu před věřiteli.
Podle auditorské zprávy je restrukturalizace, která zahrnuje kromě kapitalizace dluhu i škrty v rozpočtu a propouštění, možností, jak zamezit vyhlášení bankrotu. Jednání o kapitalizaci dluhu zahrnují výměnu dluhů ve výši 6,5 miliardy eur (197 miliard Kč) a převoditelných akcií za čerstvý majetkový podíl. Znamená to, předat držitelům dluhopisů zásadní podíl ve společnosti, čímž se významně sníží hodnota stávajících podílů.
UPC se dostala do finančních obtíží kvůli svému agresivnímu růstu v průběhu 90. let. V tomto období investovala vysoké částky v řádu miliard eur po celé Evropě především do nákupu sítě evropských kabelových společností. Zároveň se ukázalo, že další výdaje bude třeba vynaložit na jejich modernizaci a sladění aktivit firmy. Vliv na postavení společnosti měl i postupný pokles zájmu investorů o trh technologií a komunikací. To vše vedlo k propadu cen akcií UPC a jejich vyřazení z kótovaného kapitálového trhu v Amsterodamu v polovině února letošního roku. Hodnota akcií UPC poklesla do dubna 2002 z původních zhruba 80 eur (2424 Kč) na 0,17 euro (5,10 Kč).
United Pan-Europe Communications N.V. (UPC) s hlavním sídlem v Amsterodamu je do počtu zákazníků největším kabelovým operátorem v Evropě. Jeho mateřskou společností je United Global Com se sídlem v Denveru, který od února 2002 ovládá šéf Liberty Média John Malone. Přes své širokopásmové sítě poskytuje televizní signál, internet a telefonní služby jak individuálním zákazníkům, tak firmám. Společnost UPC kromě toho dodává interaktivní a transakční televizní servis a placené televizní kanály jiným kabelovým a satelitním sítím. Působí v 17 zemích Evropy a v Izraeli.
Ke 30. prosinci 2001 vedly kabelové sítě UPC k 10,9 miliónům domácností a společnost dodávala jejich prostřednictvím některou z nabídek kabelové televize 7,1 miliónu předplatitelů.
Skupina UPC je v ČR zastoupena společností UPC Česká republika, která od roku 2000 zahrnuje i společnosti Kabel Net a Dattelkabel. Ke konci roku 2001 dle Mladé fronty dnes společně ovládaly v České republice 80 procent kabelového trhu. Samotná UPC ČR vznikla na sklonku roku 1990 a v roce 1991 zahájila – pod názvem Kabel plus, a. s. – vysílání v kabelových sítích na území České a Slovenské republiky. Jde například o filmové kanály HBO a Hallmark, dokumentární televizní kanály Discovery, Spektrum či Animal Planet, zpravodajské televizní kanály CNN, BBC World Service, CNBC a TA 3, hudební kanály jako třeba MTV a MCM, česky mluvený sportovní kanál Eurosport.
V roce 2001 se společnost pokusila o vysílání placeného sportovního kanálu Sport 1. Ten v říjnu zanikl, neboť ekonomické výsledky prvního roku vysílání neodpovídaly stanoveným plánům.
Základní jmění společnosti v ČR je 4,6 miliardy korun a dodává služby kabelové televize a další služby do zhruba 380 tisíc domácností v 84 českých městech.

×

FTV Premiéra podepsala s RTV Galaxií dohody o spolupráci

Starší článek

Netradiční tisková kampaň Audi v magazínech Softwarové noviny a Inside Report

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Co dělat když vám giganti zablokují reklamní účty

Řada firem už se potýkala se zablokováním účtu na Facebooku či Googlu. Dobrat se zpětné reakce nebývá jednoduché. Přitom paradoxně jasně podvodné…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Šlechta mezi oříšky. Nutline se ukazuje na dobových portrétech

Agentura McCann Prague stylizuje v online kampani produkty společnosti Intersnack do rolí panovníků. Koncept má podpořit hodnotu značky Nutline.
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více