Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Prodejci budou muset značit zboží i cenou za litr či metr

Redakce MAM18. 9. 2002

Prodejci budou muset po vstupu České republiky do Evropské unie značit nabízené zboží nejen prodejní cenou za kus, ale i cenou za kilogram, litr či metr. Ukládá jim to navrhovaná novela zákona o cenách, kterou dnes schválila vláda. Cena za jednotku množství má sloužit k lepší orientaci spotřebitele.
Novela zákona o cenách by měla být plně slučitelná se směrnicí Evropské unie o ochraně spotřebitele. Pokud navrhovaná právní úprava projde celým legislativním procesem, měla by nabýt účinnosti s datem vstupu ČR do EU, tedy pravděpodobně od roku 2004.
“Novela usnadní porovnání cen srovnatelných výrobků v odlišném balení a rozhodování při koupi,” řekl ředitel odboru cenové politiky MF Pavel Maštálka. Opatření nebude plošné, ale bude se týkat pouze zboží, kde má jednotková cena smysl, tedy například potravin, prášků na praní či stavebnin.
V některých supermarketech to už podle něj funguje, naopak drobných obchodníků by se opatření nemělo týkat, aby je příliš nákladově nezatížilo.

-čtk-

×

PPF uhradila Železného dluh vůči CME, ředitel TV Nova uvolnil pozici jednatele

Starší článek

ČT posunula začátek Špony, přiznává spojitost s Volejte řediteli!

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Knihobot

Knihobotu pomůže s dalším rozvojem skupina Miton, získala podíl 30 procent

Knižní second-hand Knihobot vznikl před dvěma lety, loni se přes něj už prodalo více než sto tisíc knih. Na příští rok plánuje služba prodat knihy za více…
23. 4. 202123. 4. 2021
Marketing

Red Bull čelí kritice za prohánění formule po Karlově mostě

Společnost RedBull Racing natáčela na Karlově mostě, ale i dalších destinacích v Praze na Hradčanech nebo v okolí kinetické sochy Hlava Franze Kafky. Proti…
23. 4. 202123. 4. 2021
Marketing

Neustále „překvapující“ diskont Action otevře v ČR šestou prodejnu

Prodejce nepotravinového zboží Action otevře 29. dubna svoji v pořadí šestou tuzemskou prodejnu. Nacházet se bude v Pardubicích na adrese Poděbradská 385.
23. 4. 202123. 4. 2021
Marketing

Dove se snaží vrátit dívkám sebevědomí, bojuje proti retuši

Kosmetická značka Dove společnosti Unilever představila nové video v rámci Dove projektu sebedůvěry. Poukazuje v něm na fenomén retušování selfíček pro…
23. 4. 202123. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová
Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více