Portál Napster ukončil činnost, firma se asi nevyhne likvidaci

4. 9. 2002 12:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Kdysi věhlasný portál Napster ukončil činnost a firma se s největší pravděpodobností nevyhne likvidaci. Úpadkový soud v americkém státě Delaware totiž zakázal uskutečnit transakci, na jejímž základě by firmu Napster převzala německá mediální skupina Bertelsmann.
Portál vznikl teprve v roce 1999 jako projekt vysokoškolského studenta Shawna Fanninga a hned od začátku se těšil mimořádné přízni. Napster totiž vyvinul software, který uživatelům umožnil výměnu hudebních souborů v komprimovaném formátu MP3, který se svou kvalitou blíží kvalitě kompaktních disků.
Internetová stránka firmy hned po výroku soudu doznala změn a místo obvyklého motivu je na ní pouze logo s nápisem „Napster was here“. V dobách největší slávy, což bylo kolem roku 2000, se na stránky Napsteru v jeden okamžik hlásilo i několik miliónů lidí, portál je ale už více než rok nefunkční.
Mluvčí Napsteru potvrdila, že firma zcela ukončila činnost a nyní je v ní jen zlomek z celkového počtu 42 zaměstnanců. Ti nyní firmu připravují na vstup do likvidace. Napster totiž nemá kde vzít peníze, nemá žádné další příjmy z činnosti a nikdo ani nemá zájem ho převzít.
„V důsledku odmítavého postoje nahrávacích firem a hudebních vydavatelství nebudou moci věřitelé Napsteru získat podstatnou část prostředků, a firma bude velmi pravděpodobně nucena vstoupit do likvidace,“ podotkl výkonný ředitel Napsteru Konrad Hilbers. Bertelsmann za aktiva Napsteru nabízel asi devět miliónů dolarů, věřitelé ale tuto částku označili za nízkou.
Napster jako začínající internetová firma upadla v nemilost mocných nahrávacích společností, kterým se nezamlouvala koncepce podnikání. Nahrávací průmysl totiž kdysi Napster označil za ráj pirátů, protože dovoluje vyměňovat hudební soubory, aniž by za ně vyžadoval platbu. Soudy v několika instancích nakonec uznaly, že Napster pomáhá porušovat autorská práva.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.