Od neděle začala platit novela protipirátského zákona

2. 9. 2002 09:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Novela protipirátského zákona, která začala platit v neděli, umožní účinnější boj proti prodejcům a dovozcům padělaného zboží. Umožní také zakročit proti organizacím a lidem, kteří se zabývají paděláním kazet a kompaktních disků. Celníci by podle novely nově měli poskytovat informace o odesílatelích a příjemcích padělků lidem, které výroba a šíření falzifikátů poškozuje.
Vlastníci práv k duševnímu vlastnictví tak díky novele dostanou do ruky nástroj účinnější obrany v civilních sporech proti plagiátorům.
Česká republika se stále potýká s pirátskou produkcí na trhu zvukových i obrazových nahrávek a její objem se zvyšuje. Už deset let se v boji proti nim angažuje Česká protipirátská unie, která jako neziskové zájmové sdružení právnických osob potírá všechny formy pirátství v oblasti výroby, dovozu a šíření audiovizuálních děl. Za tu dobu zadržela na 70.000 nelegálně nahraných nosičů určených k prodeji. Jen loni bylo mezi nimi 10.000 videokazet a 533 kompaktních disků s filmy.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.