Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Herci propagují v USA skrytě léky

Redakce MAM19. 9. 2002

Farmaceutické koncerny začaly v USA používat zvláštní formu propagace, která využívá hvězdy zábavního průmyslu. Jde o skrytou reklamu, která není právě všem po chuti. Trik spočívá v tom, že hvězdy, zaplacené například firmou Novartis nebo Amgen hovoří v televizních talkshow a rozhovorech pro tisk o potížích, které mají ony samy nebo jejich blízcí. Samozřejmě hned dodávají, že jim pomáhá ten nebo onen lék.
Jak informuje německý magazín Der Spiegel, farmaceutické firmy platí například herečky Kathleen Turnerovou nebo Lauder Bacallovou. Právě Bacallová nedávno v ranní show televize NBC vyprávěla o svém příteli, který trpěl neobvyklou nemocí. Ta měla za následek jeho oslepnutí. Pak doporučila lék z produkce firmy Novartis Visudyn, jehož prodej krátce před tím povolily úřady v USA. To, že je Bacallová placená Novartisem, se ale diváci už nedozvěděli. Na tuto praxi zareagovala zatím stanice CNN. Její vedení vydalo příkaz, že pokud host nějaké talkshow bude chtít mluvit o medicínských otázkách, musí se ho moderátor nejprve zeptat, zda nemá nějaké finanční vztahy s farmaceutickými firmami.
Skrytá reklama na léky je ale delší dobu běžnou praxí například v Česku. A tak herečka Zdena Studénková propagovala přípravek Imedeen. Herec a lékař Pavel Kříž zase propaguje přípravek Wobenzym a před časem se dokonce objevil na titulní straně časopisu Osobní lékař zaštítěném lékařskou komorou. Křížova fotografie se na jeho obálce objevila s titulkem: “Wobenzym je můj osobní lékař.”

Hospodářské noviny, OK

×

Aliatel chce na konci roku začít nabízet připojení k internetu

Starší článek

Televize France 3 zasvětila celý večer českým památkám

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: New Look Media

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Novým zástupcem šéfredaktora obnoveného magazínu Euro se od června stane Štěpán Etrych. Podílet se bude na přípravě a realizaci nové obsahové strategie,…
13. 4. 202113. 4. 2021
Marketing

Dm drogerie uvádí k životnímu prostředí neutrální řadu produktů Pro Climate

Společnost dm drogerie markt vyvinula ve spolupráci s Technickou univerzitou v Berlíně klimaticky neutrální řadu. Na českém trhu zatím označení Pro Climate…
13. 4. 202113. 4. 2021
Marketing

Až bude třeba zahnat žízeň, taste Braník!

Pivovary Staropramen v kampani od agentury WMC/Grey představují Branické rytíře. Nový koncept ukazuje první spot.
13. 4. 202113. 4. 2021
Marketing

Jste silnější, než si myslíte, říká spořitelna Čechům

Nová brandová kampaň České spořitelny od agentury VMLY&R se snaží zvedat sebevědomí obyvatel Česka. Odstartovala se světelnou show stovky dronů.
13. 4. 202113. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba
Novým výkonným ředitelem Makra byl jmenován Atila Yenisen

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více