Francouzská komunikační skupina Havas, které patří např. síť reklamních agentur Euro RSCG, prognózuje, že rok 2003 bude pro reklamní trh stejně těžký jako ten letošní a nepočítá s žádným výrazným obratem k lepšímu. Šéf Havasu Alain de Pouzilhac plánuje, že jeho firmy si udrží stávající minimální růst, ovšem jen za cenu snižování nákladů a hlubší spolupráce se stávajícími klienty. Přes sýčkování svého ředitele si v prvních šesti měsících letošního roku vedl Havas velmi dobře. Oproti stejnému období loňského roku, kdy skončil se ztrátou 28 miliónů Euro, je letos s 15 milióny Euro naopak v plusu. Za úspěchem skupiny stojí především nově získaní klienti. Přes pozitivní čísla zůstává Alain de Pouzilhac skeptikem: „Letošní první pololetí bylo takovým přechodným obdobím, ze kterého nelze usuzovat, že se situace zlepší trvale. Krize na akciovém trhu, špatné hospodářské výsledky řady firem, účetní skandály, to vše vede ke ztrátě důvěry spotřebitelů v ekonomiku a musí se to na ní odrazit.“
-Jj-