Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Cigarety musí upozorňovat, že kouření zabíjí

Redakce MAM30. 9. 2002

Evropská unie vytáhla do boje proti kouření. Ode dneška se začnou na pultech evropských trafik objevovat cigarety s výraznými nápisy “Kouření zabíjí”, které mohou zabrat až 40 procent plochy krabičky. Začala totiž platit nová směrnice o výrobě a prodeji tabákových výrobků.
Nová balení do konce září 2003 vytlačí klasické krabičky s nenápadným varováním ministerstva zdravotnictví, že kouření škodí zdraví. Do té doby zmizí z balíčků cigaret i označení “mild” a “light”, která podle Evropské komise vzbuzují mylný dojem, že takové cigarety škodí méně.
“Chci přispět ke snížení počtu kuřáků z třetiny evropské populace na méně než pětinu a zejména chci zajistit, aby kouřit nezačínali mladí lidé,” prohlásil komisař pro zdraví a ochranu spotřebitelů David Byrne.
Ještě letos chce Evropská komise schválit pravidla pro potiskování cigaret barevnými fotografiemi s plícemi či zuby kuřáků. Státy EU se budou moci rozhodnout, zda chtějí, aby cigarety prodávané na jejich trhu nesly tak názorný popis následků kouření.
Tabákové koncerny musí do konce roku předložit zemím unie seznamy látek používaných při výrobě cigaret a obsažených v nich včetně popisu toxicity. Členské státy pak zpřístupní tyto informace veřejnosti.
Od 1. ledna 2004 se pak povinně sníží maximální hladiny dehtu, oxidu uhelnatého a nikotinu v cigaretách na nejvyšší přípustné hodnoty 10 miligramů pro dehet a oxid uhelnatý a jeden miligram nikotinu na cigaretu. Žvýkací tabák zase ponese nápis “Tento tabákový výrobek může poškodit vaše zdraví a vyvolává závislost”. Pro cigarety na vývoz budou nová pravidla platit od roku 2007.
Kandidátské země budou muset novou legislativu začít aplikovat po vstupu do Evropské unie.

-čtk-

×

Nejúspěšnější maloobchodní firmou je americká eBay

Starší článek

Speciální vydání časopisu Můj Dům za korunu

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pixabay.com

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Newsletter

Problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenž teď to vypadá,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více