Americká firma Ball koupí německého výrobce plechovek Schmalbach

2. 9. 2002 09:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americká společnost Ball koupí za zhruba 887 miliónů dolarů německého výrobce plechovek Schmalbach-Lubeca. Ball se tak stane na evropském trhu druhým největším výrobcem plechovek. Společnost Ball má sídlo v Broomfieldu v americkém státě Colorado a patří k největším světovým dodavatelům plechových a plastických obalů. V rámci kontraktu převezme Ball také dluhy německé firmy, které se pohybují kolem 16 miliónů eur, i závazky vůči penzijním fondům v hodnotě 250 miliónů eur.
„Převzetí aktivit firmy Schmalbach-Lubeca dá společnosti Ball pevnou druhou pozici v Evropě, zatímco na větším trhu v Severní Americe budeme největší,“ podotkl k převzetí prezident a výkonný ředitel firmy David Hoover. Schmalbach-Lubeca má sídlo v německém Ratingenu.
Na prodeji výrobce plechovek Schmalbach-Lubeca vydělá hlavně pojišťovna Allianz a energetická společnost E.ON. Allianz do firmy původně investovala 250 miliónů eur a prodejem podílu hodnotu této investice zhruba zdvojnásobila. E.ON z prodeje podílu získá asi 550 miliónů eur.
Allianz a E.ON držely podíl ve společnosti Schmalbach-Lubeca prostřednictvím firmy AV Packaging. Právě tato společnost v německém výrobci plechovek držela 97,5 procenta akcií. Allianz měla v AV Packaging 48,5 procenta akcií, zatímco na E.ON připadlo 46,65 procenta.
Společnost Schmalbach-Lubeca měla ve druhém čtvrtletí hrubý zisk 44,1 miliónu eur, zatímco ve stejném období loni zisk činil 42,1 miliónu. Tržby se zvýšily asi o deset procent na 874 miliónů eur. Akvizice německé firmy pomůže společnosti Ball už v příštím roce zvýšit zisk o více než 15 procent.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení