Zisk největší reklamní společnosti na světě klesl o 17 procent

21. 8. 2002 08:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Největší reklamní společnost na světě WPP Group zaznamenala v prvním pololetí letošního roku pokles zisku ve srovnání se stejným obdobím loni o 17 procent na 210,4 miliónu GBP (322,5 miliónu USD). Jde o profit před zdaněním a amortizací goodwill (kapitálové hodnoty nehmotných aktiv). Firma současně varovala, že oživení na reklamním trhu nepřijde dříve než v příštím roce.
Tržby společnosti za leden až červen klesly o osm procent. Provozní marže se snížila na 13 procent, když za celý loňský rok činila 14 procent. WPP zastřešuje tři světové reklamní agentury, Ogilvy & Mather, J. Walter Thompson and Young & Rubicam a mezi její hlavní klienty patří americká automobilka Ford.
„Zdá se nepravděpodobné, že by k výraznému zlepšení došlo ještě v roce 2002, oživení lze očekávat až v roce 2003 nebo možná pravděpodobněji až v roce 2004,“ dodal k výsledkům generální ředitel společnosti Martin Sorrell.
WPP se stejně jako další reklamní společnosti potýká s prudkým propadem trhu s reklamou, který trvá již dva roky. Přesto si však ponechala cíl zlepšit provozní zisk za celý rok o deset až 15 procent. Obává se však, že se jí nepodaří zvýšit provozní marži nad úroveň loňského roku.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.