Největší reklamní společnost na světě WPP Group zaznamenala v prvním pololetí letošního roku pokles zisku ve srovnání se stejným obdobím loni o 17 procent na 210,4 miliónu GBP (322,5 miliónu USD). Jde o profit před zdaněním a amortizací goodwill (kapitálové hodnoty nehmotných aktiv). Firma současně varovala, že oživení na reklamním trhu nepřijde dříve než v příštím roce.
Tržby společnosti za leden až červen klesly o osm procent. Provozní marže se snížila na 13 procent, když za celý loňský rok činila 14 procent. WPP zastřešuje tři světové reklamní agentury, Ogilvy & Mather, J. Walter Thompson and Young & Rubicam a mezi její hlavní klienty patří americká automobilka Ford.
„Zdá se nepravděpodobné, že by k výraznému zlepšení došlo ještě v roce 2002, oživení lze očekávat až v roce 2003 nebo možná pravděpodobněji až v roce 2004,“ dodal k výsledkům generální ředitel společnosti Martin Sorrell.
WPP se stejně jako další reklamní společnosti potýká s prudkým propadem trhu s reklamou, který trvá již dva roky. Přesto si však ponechala cíl zlepšit provozní zisk za celý rok o deset až 15 procent. Obává se však, že se jí nepodaří zvýšit provozní marži nad úroveň loňského roku.
-čtk-