Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zemřel majitel deníku Metro

Redakce MAM21. 8. 2002

V pondělí večer zemřel v Paříži kontroverzní mediální podnikatel – Švéd Jan Stenbeck. Akcie švédských mediálních firem a telekomunikačních společností zaznamenaly z toho důvodu včera značný propad.
Akcie konglomerátu Kinnevik si během včerejšího dopoledne odepsaly téměř 18 procent, telekomunikační společnost Tele2 asi devět procent a mediální společnost Modern Times Group více než 14 procent. Dolů zamířily také akcie vydavatele bezplatného deníku Metro, který je k dostání i v Praze. Ty si odepsaly přes 21 procent.
Stenbeck zemřel ve věku 59 let a v médiích se hned začalo spekulovat o jeho nástupci. Nejčastěji se v této souvislosti hovoří o jeho pětadvacetileté dceři Cristině, která už působí ve správní radě jedné ze Stenbeckových holdingových firem.
“Je to velká ztráta pro svět švédských médií a velká ztráta pro každého, kdo touží po různorodosti,” podotkl švédský ministr sociální péče Lars Engqvist. Ten se ke Stenbeckově smrti vyjádřil v televizní stanici TV4, která patří do Stenbeckova impéria. Ve Švédsku ale Stenbeck platil za kontroverzního člověka.
Stenbeck byl ve švédské podnikatelské sféře bouřlivákem, který nezapadal do tradičních škatulek. Když například v roce 1989 prolomil monopol švédské veřejné televize spuštěním komerčního televizního kanálu TV3, učinil tak ještě dříve než se politikové stačili poradit, zda takovou věc povolí či nikoli.
Velké jmění, které zdědil po otci a jež pocházelo z podnikání v ocelářství a lesnictví, neváhal investovat do rozvoje mobilních telekomunikačních sítí ještě předtím, než se mobilní telefony staly všeobecně používanými a uznávanými prostředky komunikace. O otcovo jmění se přitom soudil s vlastní sestrou, bývalou švédskou ministryní zahraničí z let 1991-94 Margarethou af Ugglasovou.

-čtk-

×

Zisk největší reklamní společnosti na světě klesl o 17 procent

Starší článek

Obchodní řetězce na Slovensku nebude omezovat zvláštní zákon

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Birell

Konec předsudků proti nealko pivu. Birell přichází s novou kampaní od VCCP

Značka Birell spouští v České republice a na Slovensku novou kampaň zaměřenou na základní řadu neochucených nealkoholických piv. Cílem komunikace je…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Aures Holdings expanduje s projektem Driverama do západní Evropy

Online projekt Driverama zahájí na trhu v Německu, do pěti let se rozšíří do dalších jedenácti evropských zemí. Akcionáři dají na expanzi stovky milionů eur.
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Soutěž Lemur hlásí rekord v počtu přihlášek

Do šestnáctého ročníku prestižní soutěže Lemur – Česká cena za PR se přihlásilo 182 projektů, což je o meziročně o 50 procent více. Celkem dorazilo…
15. 4. 202115. 4. 2021
Lidé

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Agentura ze skupiny Huntsworth oznámila jmenování Fecka do nově vytvořené pozice pro region CEE. Oblast prý prokázala pozoruhodnou odolnost vůči dopadům…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více