Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Vláda schválila návrh absolutního zákazu reklamy na tabák

Redakce MAM5. 8. 2002

Producenti cigaret a dalších výrobků z tabáku by mohli přijít o téměř jakoukoli možnost své produkty veřejně propagovat. Vláda dnes totiž schválila poslanecký návrh novely zákona o reklamě, znamenající absolutní zákaz reklamy na tabákové výrobky, řekla mluvčí vlády Anna Stárková. Reklama by podle návrhu měla být možná jen v několika výjimečných případech.
Zákaz reklamy se týká i sponzoringu, který by mohl výrobky z tabáku propagovat, a propagační distribuce těchto výrobků zdarma. Zakázána by měla být rovněž reklama, která se nezmiňuje přímo o tabákovém výrobku, ale využívá ochrannou známku, emblém či charakteristický rys produktu. Návrh ještě musejí projednat obě komory parlamentu.
Podle jednoho z předkladatelů návrhu, lidoveckého poslance Viléma Holáně, by byla propagace tabáku možná pouze v obchodech s kuřivem a ve velkých prodejnách, konkrétně v těch jejich částech, kde se tabák prodává. Další výjimkou by byla propagace ve speciálních časopisech. Poslanci zároveň navrhli odklad účinnosti opatření do roku 2004, aby výrobcům nevznikla škoda z již uzavřených smluv.
Návrh novely je již třetím pokusem KDU-ČSL za poslední rok o omezení propagace tabáku. Dosavadní pokusy omezit reklamu na kuřivo však prošly parlamentem v omezeném rozsahu a znamenaly například zákaz velkoplošné reklamy do 300 metrů od základních a středních škol či povinnost výrobců umístit varování o škodlivosti kouření na 20 procent plochy krabičky. Nový návrh má podle Holáně naději na úspěch, protože má podporu napříč politickým spektrem a reaguje na připomínky k předchozím materiálům.
Asociace komunikačních agentur již dříve odhadla, že zákaz propagace tabáku by mohl snížit výdaje na reklamu a především na sponzoring až o 1,5 miliardy korun ročně.

-čtk-

×

KPN prodala tuzemskou kabelovou společnost Intercable

Starší článek

Ivan Langer zatím nekandiduje na předsedu mediální komise

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Kupi.cz/Benu

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Novým zástupcem šéfredaktora obnoveného magazínu Euro se od června stane Štěpán Etrych. Podílet se bude na přípravě a realizaci nové obsahové strategie,…
13. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dm drogerie uvádí k životnímu prostředí neutrální řadu produktů Pro Climate

Společnost dm drogerie markt vyvinula ve spolupráci s Technickou univerzitou v Berlíně klimaticky neutrální řadu. Na českém trhu zatím označení Pro Climate…
13. 4. 202113. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba
Novým výkonným ředitelem Makra byl jmenován Atila Yenisen

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více