Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Veletrhy Styl a Kabo nepostihuje tristní situace českého textilu

Redakce MAM1. 8. 2002

Organizátoři brněnských veletrhů Styl a Kabo, naplánovaných na předposlední týden v srpnu, nepociťují současný tristní stav českého textilního a kožedělného průmyslu, který likviduje silná koruna a levné dovozy z Asie. Zároveň také počet zahraničních vystavovatelů se kvůli importně výhodnému kursu české měny výrazně nezvýšil. Uvedla to ředitelka projektu obou veletrhů Dagmar Telecká.
České firmy mají letos stejnou výstavní plochu, ale Telecká připustila, že často nelze poznat, které jsou pouhými importéry. Podle ní jsou tyto veletrhy textilu, odívání a obuvi pro české výrobce často jedinou formou propagace a navázání kontaktů s možnými odběrateli i kapitálovými partnery.
“Úvodní jednání s českými firmami byla ale složitá, například Otavan se přihlásil, pak to stornoval a znovu se přihlásil,” dodala ředitelka. Veletrhy Brno vycházejí vstříc nedobré situaci českých výrobců už dva roky stejnou cenou za pronájem výstavní plochy a nabízejí jim speciální ceny a splátky. “Díky spolupráci s textilní a kožedělnou asociací ATOK jsme dobře informováni o situaci v odvětví,” dodala mluvčí veletrhu Libuše Vlachová.
Největším zahraničním vystavovatelem jsou Turci, které v Brně zastřešuje vládní agentura RDF Fuarcilik. “Turky na mezinárodních veletrzích silně podporují proexportní dotace vlády,” řekla Telecká. Turecká firma Vigoss, výrobce oděvů z kůže a producent kůže, patří k největším ze 680 vystavovatelů, kteří přijedou z 21 zemí. Z celkem 17,5 tisíce už obsazených metrů čtverečních mají cizí firmy blokováno 3500 metrů.
Na srpnový veletrh se hlásila řada firem z Nigérie, Nepálu, Ghany a Pákistánu, které chtěli minimum výstavní plochy: devět metrů čtverečních. “Zároveň ale požadovali pomoc při zajištění víz pro 6 až 8 osob, žádost o policejní pozvání a hlavně jsme za ně měli složit finanční jistinu,” uvedla Telecká, podle níž Veletrhy Brno postupují v těchto případech ve spolupráci s konzuláty v jednotlivých zemích velmi opatrně. Na veletrh ale například dorazí libanonská firma s kůžemi.

-čtk-

×

Marketingovým ředitelem ING ČR je Arjan Bol

Starší článek

Nové podmínky pro e-tržiště plní B2B Centrum a Telecom

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: iStock

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Komunikační agentura Knowlimits uspěla v žebříčku RECMA

Pařížský institut zařadil v reportu Quali-pack Knowlimits na první místo mezi českými mediálními agenturami s hodnocením „high profile“. Díky uzavřeným…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více