Veletrhy Styl a Kabo nepostihuje tristní situace českého textilu
Organizátoři brněnských veletrhů Styl a Kabo, naplánovaných na předposlední týden v srpnu, nepociťují současný tristní stav českého textilního a kožedělného průmyslu, který likviduje silná koruna a levné dovozy z Asie. Zároveň také počet zahraničních vystavovatelů se kvůli importně výhodnému kursu české měny výrazně nezvýšil. Uvedla to ředitelka projektu obou veletrhů Dagmar Telecká.
České firmy mají letos stejnou výstavní plochu, ale Telecká připustila, že často nelze poznat, které jsou pouhými importéry. Podle ní jsou tyto veletrhy textilu, odívání a obuvi pro české výrobce často jedinou formou propagace a navázání kontaktů s možnými odběrateli i kapitálovými partnery.
“Úvodní jednání s českými firmami byla ale složitá, například Otavan se přihlásil, pak to stornoval a znovu se přihlásil,” dodala ředitelka. Veletrhy Brno vycházejí vstříc nedobré situaci českých výrobců už dva roky stejnou cenou za pronájem výstavní plochy a nabízejí jim speciální ceny a splátky. “Díky spolupráci s textilní a kožedělnou asociací ATOK jsme dobře informováni o situaci v odvětví,” dodala mluvčí veletrhu Libuše Vlachová.
Největším zahraničním vystavovatelem jsou Turci, které v Brně zastřešuje vládní agentura RDF Fuarcilik. “Turky na mezinárodních veletrzích silně podporují proexportní dotace vlády,” řekla Telecká. Turecká firma Vigoss, výrobce oděvů z kůže a producent kůže, patří k největším ze 680 vystavovatelů, kteří přijedou z 21 zemí. Z celkem 17,5 tisíce už obsazených metrů čtverečních mají cizí firmy blokováno 3500 metrů.
Na srpnový veletrh se hlásila řada firem z Nigérie, Nepálu, Ghany a Pákistánu, které chtěli minimum výstavní plochy: devět metrů čtverečních. “Zároveň ale požadovali pomoc při zajištění víz pro 6 až 8 osob, žádost o policejní pozvání a hlavně jsme za ně měli složit finanční jistinu,” uvedla Telecká, podle níž Veletrhy Brno postupují v těchto případech ve spolupráci s konzuláty v jednotlivých zemích velmi opatrně. Na veletrh ale například dorazí libanonská firma s kůžemi.
-čtk-
Podobné zprávy
ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny
Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň
Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk
