PPF a MEF Holding se již dohodly na rozdělení vlivu v Nově

16. 8. 2002 10:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Finanční skupiny PPF a MEF Holding si již rozdělily vliv v televizi Nova. Podle mluvčího Novy Martina Chalupského obě firmy totiž již podepsaly a naplnily dohodu o rozdělení vlivu v televizi. O podrobnostech dohody však budou informovat až příští týden. To, že rozdělení vlivu v Nově mezi PPF a MEF Holding se již uskutečnilo, potvrdil i mediální zástupce PPF Martin Švehla.
Podle dohody, která předcházela uzavření celé transakce, by měl Vladimír Železný zůstat generálním ředitelem televize Nova. Na základě smlouvy koupila finanční skupina PPF 50 procent společnosti MEF Holding Jiřího Šmejce a zároveň do ní převedla svůj podíl ve firmě CET 21. Ta vlastní licenci k vysílání Novy. Firmy dosud stály ve sporu o Novu proti sobě.
Do pozice předsedy představenstva nového MEF Holdingu by společnosti měly zvolit Šmejce. Jednateli CET 21 budou Železný a člen vedení PPF Petr Dvořák. Pozice třetího jednatele zůstane neobsazena.
Součástí nového holdingu budou zejména společnosti Vilja, Česká produkční 2000, MAG Média 99 a 50procentní podíl ve slovenské televizi JOJ. Cílem společného postupu má být finanční a provozní stabilizace Novy, nastolení stabilního právního stavu a příprava pro prodej zahraničnímu strategickému investorovi.
PPF má zajistit finanční restrukturalizaci a přípravu pro prodej televize, druhá strana pod vedením Šmejce bude řídit provoz Novy.
Společnost Vilja, kterou koupila skupina PPF od zakladatelů Novy, by měla po odkoupení části z bývalých 60 procent Vladimíra Železného vlastnit v CET 21 necelých 52,1 procenta. O výši podílů dalších společníků by se mělo rozhodnout podle toho, zda se rozhodnou je navýšit.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.