Pololetní zisk majitele vydavatelství Mona stoupl o 18 procent
Největší mediální skupina ve Skandinávii SanomaWSOY, která vlastní také české vydavatelství Mona, od poloviny letošního roku přejmenované na Sanoma Magazines Praha, zažila v prvním pololetí letošního roku růst zisku díky prodeji některých neklíčových aktiv a silnému výkonu divize časopisů. Zisk bez započtení mimořádných položek se ve srovnání se stejným loňským obdobím zvýšil o 18 procent na 53,9 miliónu eur, vyplývá z prohlášení firmy.
K růstu zisku došlo i přes pokles příjmů z reklamy díky nedávné akvizici divize časopisů nizozemské VNU, kterou získala SanomaWSOY i českou Monu, a prodeji nemovitostí. Tržby vydavatele největších finských novin Helsingin Sanomat za podpory nizozemské divize časopisů stouply o 57 procent na 1,14 miliardy eur.
Za celý letošní rok firma počítá s růstem tržeb na 2,4 miliardy eur. U divize novin sice firma počítá s poklesem tržeb, ten by však měl vyrovnat růst příjmů divize časopisů, napsala agentura Reuters.
V České republice získala finská skupina akvizicí nizozemské VNU stoprocentní podíl ve vydavatelství Mona Praha, kterou přejmenovala na Sanoma Magazines Praha. Ta se specializuje na společenské časopisy a vydává například Květy, Vlastu, Story, Praktickou ženu, Překvapení, Ring, Puls a Beau Monde. Vydává také publikace zaměřené na odborné a podnikatelské informace a časopisy o bydlení. Od září má začít vydávat českou verzi měsíčníku National Geographic.
-čtk-
Podobné zprávy
KOMENTÁŘ: Značky a jejich politický engagement

Jarní kampaň Zoot: „I bez retuší vám to sluší“
