Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Obchodní řetězce na Slovensku nebude omezovat zvláštní zákon

Redakce MAM21. 8. 2002

Snaha slovenských zemědělců a potravinářů o omezení podmínek pro obchodní řetězce prostřednictvím zákona nenašel podporu mezi poslanci. Parlament v noci na včerejšek neschválil ani pozměňovací návrhy, které vzešly z diskuse mezi obchodníky, výrobci a dodavateli u prezidenta Rudolfa Schustera.
Zastánci zákona v reakcích neskrývali velké zklamání. Předseda Slovenské zemědělské a potravinářské komory (SPPK) Ivan Oravec označil neschválení zákona za “doslova nepochopitelné”. “Naše společné úsilí, v jehož rámci se nám podařilo odstranit předchozí rozpory s Evropskou unií i domácím obchodem, tím přišlo vniveč,” vzkázal novinářům.
“Postoje a lobbistické tlaky zahraničních hypermarketů byly v tomto případě silnější, přidal se předkladatel původní verze zákona, poslanec za Stranu demokratické levice (SDL) Vladimír Faič. Zdůraznil, že řetězce budou moci nadále od dodavatelů vyžadovat zvláštní poplatky a tím je ekonomicky “vycucávat”. Sám ale doufá, že k zákonu se vrátí nový parlament po zářijových volbách.
Poslanci zákon v červnu schválili navzdory nesouhlasu vlády premiéra Mikuláše Dzurindy a varování expertů, že je v rozporu s legislativou Evropské unie. Původní návrh například obsahoval ustanovení, aby řetězce nabízely v každé skupině zboží výrobky od slovenských firem. Zemědělci i výrobci potravin ale posléze uznali, že takové nařízení by bylo v rozporu s evropským zákonodárstvím a prezident zákon poslancům vrátil s doporučením přijmout nové znění. Návrh zákona také stanovoval podmínku, aby v každé skupině zboží byli pokud možno zastoupeni aspoň tři různí výrobci.

-čtk-

×

Zemřel majitel deníku Metro

Starší článek

Vladimír Železný kandiduje na senátora

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Dentsu

Další odchod z Dentsu. Vedení skupiny opouští Lenka Auerová

Krátce poté, co se z agentury Adexpres rozhodl odejít její zakladatel a managing director Jan Galgonek, opouští agenturu rovněž její provozní ředitelka…
13. 4. 202113. 4. 2021
Média

Konference Digimedia se přesouvá na září

Kvůli pandemii a prodlevě v očkování se konference o rozhlasové a televizní digitalizaci a mobilní komunikaci posouvá z 10. června na 22. září.
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Agresivitu za volantem pomůže odnaučit série videí s komikem Tigranem Hovakimyanem

Mladí řidiči jsou na silnicích až 2,5 krát rizikovější. Každý pátý majitel auta ve věku 18 let způsobí nehodu. V kampani proti agresivitě za volantem proto…
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Nestlé představuje přírodní kakao v kampani od MSL

Online komunikace zaměřená na tradiční i přírodní kakao poběží až do letošních Vánoc. Probíhá na Instagramu a blogu influencerky Markéty Marešové.
12. 4. 202112. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michaela Lelková vede brand marketing Zoot. Do e-shopu přišla z Ikea ČR
Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více