Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Hypermarkety vévodí už i drogistickému zboží

Redakce MAM6. 8. 2002




Maloobchodní trh s drogerií a parfumerií se ve srovnání s loňským rokem ještě více zkoncentroval. Podle výzkumu Drogerie 2002 realizovaného společnostmi INCOMA Research a GfK Praha se v roce 2001 tržní podíl řetězců zvýšil o 12% a dosáhl úrovně 65%, a to především díky širokosortimenntím sítím.


Obrat top 15 distributorů přitom pokrývá více než polovinu trhu. Jsou mezi nimi jak širokosortimentní řetězce (Makro, Ahold, Rewe s prodejnami Penny Market a Billa, Kaufland, Tesco, Delvita a Globus), tak specialisované drogistické řetězce (DM drogerie markt, Droxi, Rossmann a nákupní aliance Teta drogerie sdružená kolem velkoobchodu P.K. Solvent).


Reprezentativní spotřebitelské šetření realizované v rámci projektu Drogerie 2002 ukázalo, že výrazná změna v nákupním chování českých zákazníků se projevila i na trhu drogerie a kosmetiky. Po šesti letech expanze hypermarketů se právě tento formát poprvé stal hlavním nákupním místem tohoto sortimentu a 28 % českých zákazníků jej uvádí jako své hlavní nákupní místo drogerie. Naopak preference pro ostatní typy prodejen klesají, výjimkou jsou pouze diskontní prodejny, které zaznamenaly mírný vzestup popularity. Nejčastěji jmenovaným hlavním nákupním místem drogerie a kosmetiky je Kaufland, ze specialisovaných prodejen droxi.


Jak ukázaly výsledky studie, volbu hlavního nákupního místa ale výrazně ovlivňuje i charakter konkrétního drogistického sortimentu a nakupující tedy kombinují různé typy prodejen. Zatímco např. čistící prostředky lidé nakupují převážně v hypermarketech a supermarketech, pro nákup výběrovějších sortimentů jako jsou např. parfémy a deodoranty raději zamíří stále do menší specialisované prodejny.


obr


-bob-





×

Telecom bude od října o víkendech nabízet internet za paušál

Starší článek

Dánové konečně budou moci pít pivo z plechu a tak i více z ciziny

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: iStock

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Komunikační agentura Knowlimits uspěla v žebříčku RECMA

Pařížský institut zařadil v reportu Quali-pack Knowlimits na první místo mezi českými mediálními agenturami s hodnocením „high profile“. Díky uzavřeným…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více