Hlas Ameriky má zase nového ředitele

30. 8. 2002 12:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Po pouhých deseti měsících působení ve funkci odstoupil v noci na dnešek ze svého postu ředitel rozhlasové stanice Hlas Ameriky (VOA) Robert Reilly. Stanice je zaměřena na vysílání do zahraničí.
Jeho nástupcem byl jmenován David Jackson, který v letech 1978 až 2001 pracoval v časopisu Time a poslední rok řídil webovou stránku amerického ministerstva obrany, věnovanou „válce proti terorismu“.
Podle zdrojů stanice, citovaných agenturou Reuters, se VOA pod vedením Reillyho ocitla ve zmatcích a vnitřních rozporech zejména v souvislosti s jeho plány na zavedení nových programů pro posluchače na Blízkém východě, které nerespektovaly podmínku nestrannosti, stanovenou v chartě VOA.
Nejznámější z těchto nových projektů je stanice Sawa, vysílající na Blízkém východě arabskou a západní hudbu a v arabštině zpravodajské bloky „propagující americká stanoviska“. Podle amerických představitelů je program úspěšný, ale arabští komentátoři pochybují o tom, že politicky neobjektivní zprávy mohou mít nějaký efekt na veřejnost v cílových zemích, píše Reuters.
Reilly převzal VOA v říjnu loňského roku poté, co v USA vypukl spor o to, zda stanice má odvysílat rozhovor s vůdcem hnutí Taliban mullou Muhammadem Umarem. VOA nakonec proti vůli ministerstva zahraničí i rady guvernérů stanice odvysílala alespoň části interview.
Reilly, bývalý úředník ve vládě Ronalda Reagana, podpořil stanovisko Bushovy vlády, že Hlas Ameriky by neměl vysílat názory člověka, s nímž jsou Spojené státy ve válce. Ve své rezignaci Reilly uvedl, že „chce hledat příležitosti, jak by mohl lépe uplatnit svůj talent při podpoře prezidenta a jeho vlády ve válce proti mezinárodnímu terorismu“.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.