Díky volbám vzrostly v pololetí Moraviapressu tržby o 10 procent
Nárůst tržeb asi o deset procent na zhruba 715 miliónů korun zaznamenala v prvním pololetí letošního roku břeclavská a.s. Moraviapress ze skupiny Goldmann. Nárůst výkonů a tržeb připisuje podnik především tisku hlasovacích lístků a veškerých volebních tiskovin pro volby do Poslanecké sněmovny.
Na hospodaření podniku se naopak neprojevil posilující kurs české měny. Dovoz podniku totiž značně převyšuje export, neboť Moraviapress nakupuje na západních trzích až 90 procent základního materiálu. Z celkové produkce přitom vyváží 15 až 20 procent, a to především do Polska, Maďarska, Slovenska, zemí bývalé Jugoslávie a Ruska, Rumunska a Německa.
Moraviapress prošel v na přelomu let 2000 a 2001 organizační a personální restrukturalizací a vykázal proto loni pokles výkonů a tržeb o 23,6 procenta na asi 1,322 miliardy korun. “Obchodní politika a ekonomická strategie však zajistily ekonomickou efektivnost i při sníženém objemu výroby, což se projevilo 70procentním růstem zisku před zdaněním,” řekla členka představenstva firmy Jana Javorská.
Loňský pokles výkonů se projevil i ve snížení množství zpracovaného papíru, a to z 26,6 tisíce tun v roce 2000 na loňských 17,8 tisíce tun. Snížení spotřeby papíru však podle Javorské umožnilo i lepší hospodaření s tímto materiálem. Doplnila, že podnik loni zpracoval 593 tun recyklovaného papíru.
Podniku loni narostla produkce katalogů, a to na 29 procent z objemu výroby, když v roce 2000 činil jejich podíl 18 procent. Následoval tisk měsíčníků (23 procent) a týdeníků (22,5 procenta). Moraviapress zaměstnává 449 lidí.
-čtk-
Podobné zprávy
Young Lions: Media ovládli Andrea Michel a Matěj Buďárek z Marketup
Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
Obrat e-shopů byl prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než loni
