Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Díky volbám vzrostly v pololetí Moraviapressu tržby o 10 procent

Redakce MAM20. 8. 2002

Nárůst tržeb asi o deset procent na zhruba 715 miliónů korun zaznamenala v prvním pololetí letošního roku břeclavská a.s. Moraviapress ze skupiny Goldmann. Nárůst výkonů a tržeb připisuje podnik především tisku hlasovacích lístků a veškerých volebních tiskovin pro volby do Poslanecké sněmovny.
Na hospodaření podniku se naopak neprojevil posilující kurs české měny. Dovoz podniku totiž značně převyšuje export, neboť Moraviapress nakupuje na západních trzích až 90 procent základního materiálu. Z celkové produkce přitom vyváží 15 až 20 procent, a to především do Polska, Maďarska, Slovenska, zemí bývalé Jugoslávie a Ruska, Rumunska a Německa.
Moraviapress prošel v na přelomu let 2000 a 2001 organizační a personální restrukturalizací a vykázal proto loni pokles výkonů a tržeb o 23,6 procenta na asi 1,322 miliardy korun. “Obchodní politika a ekonomická strategie však zajistily ekonomickou efektivnost i při sníženém objemu výroby, což se projevilo 70procentním růstem zisku před zdaněním,” řekla členka představenstva firmy Jana Javorská.
Loňský pokles výkonů se projevil i ve snížení množství zpracovaného papíru, a to z 26,6 tisíce tun v roce 2000 na loňských 17,8 tisíce tun. Snížení spotřeby papíru však podle Javorské umožnilo i lepší hospodaření s tímto materiálem. Doplnila, že podnik loni zpracoval 593 tun recyklovaného papíru.
Podniku loni narostla produkce katalogů, a to na 29 procent z objemu výroby, když v roce 2000 činil jejich podíl 18 procent. Následoval tisk měsíčníků (23 procent) a týdeníků (22,5 procenta). Moraviapress zaměstnává 449 lidí.

-čtk-

×

Vlastníci britské ITV chtějí více spolupracovat a ušetřit milióny

Starší článek

Plzně bude i letos na podzim hostit veletrh Elektra

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Media ovládli Andrea Michel a Matěj Buďárek z Marketup

Jak sesbírat 200 tisíc nepoužívaných telefonů? Hledejte zlatý poklad v Praze, říká vítězný návrh kampaně kategorie Media v letošním ročníku soutěže Young Lions.
19. 4. 202119. 4. 2021
Lidé

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Společnost Tesco výrazně posílila lokální středoevropské týmy včetně toho českého. Zároveň upravila strukturu vedení, která má být více flexibilní, aby…
19. 4. 202119. 4. 2021
Zprávy

Obrat e-shopů byl prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než loni

Obrat českých e-shopů se podle analýzy společnosti Shoptet v letošním prvním kvartálu oproti loňskému zvýšil o 16 miliard korun. Zatímco v prvním čtvrtletí…
19. 4. 202119. 4. 2021
Marketing

Hornbach v kampani zdobí budovy, vraky, sloupy i „knihobudky“

Hobby market Hornbach v duchu claimu své letošní jarní kampaně „Zahrada může být kdekoliv“ oživuje zelení nudné křižovatky, vchody do metra i vraky aut. Za…
19. 4. 202119. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více