Deníky zvýší náklad, kvůli povodním čekají potíže s distribucí

14. 8. 2002 10:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Celostátní deníky většinou zvýší náklad středečních vydání v souvislosti s povodněmi, a to i přes problémy s distribucí, které vydavatelé očekávají v zaplavených oblastech. Poptávka po informacích je totiž vysoká, shodli se ředitelé distribuce vydavatelství některých celostátních deníků.
Například MF Dnes předpokládá, že dnešní náklad bude posílen zhruba o 50 tisíc kusů, když průměrný náklad se pohybuje kolem 300 tisíc výtisků. Vedení deníku zatím nerozhodlo o tisku mimořádného vydání. Podle ředitele distribuce Václava Tocháčka je přitom zřejmé, že se noviny do zatopených oblastí ve středu nedostanou. Monitoring ztrát v prodeji deníku kvůli záplavám podle něho zatím není možné provést. Na zbytku trhu, tedy v oblastech, které nejsou postiženy, je však podle něho výrazně zvýšená poptávka po tisku. Redakce MF Dnes, která sídlí v Praze 1 Na Příkopě, pracuje na záložní agregát. Zatím je provoz ošetřen tak, že není nutné redakci stěhovat do předem připravených pozic, řekl Tocháček.
Naopak redakce Lidových novin, která sídlí v Karlíně, se musela přestěhovat do tiskárny Mafry v Malešicích. Ani Lidové noviny proto kvůli potížím při výrobě o mimořádném vydání neuvažují. V nezasažených oblastech však vydavatelství zvýší náklad do volného prodeje zhruba o deset procent. Podle Petra Typla z distribuce deníku lze logicky čekat potíže s prodejem. Už na dnešek byla řada prodejních míst v jižních Čechách uzavřena a do některých obcí nebylo možné deník ani dopravit. Dnes v noci lze podle Typla čekat problémy s distribucí v jižních a západních Čechách a Praze.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.