Čtenost slovenských deníků neustále klesá, stále vede Nový Čas
Nejoblíbenějším slovenským deníkem zůstává i nadále Nový Čas, i když jeho čtenost klesla v porovnaní s jarními měsíci minulého roku o 2,8 procenta a poprvé po několika letech se tak dostal pod hranici 20% čtenosti. Z analýz průzkumu MML agentur AISA a Median za období od 7. ledna do 5. května 2002 vyplývá, že v současnosti Nový čas pravidelně čte 19,9 procent populace SR starší 14 let.
Na druhém místě se 6,5% čteností skončil specializovaný deník Šport a třetí místo patří deníku Sme, který čte 4,9 % respondentů. Za nimi následuje Pravda se 4,3% sledovaností, dále maďarský denník Új Szó (3,5 %), odborářské noviny Práca (3,1 %) a Národná obroda (2,2 %). První desítku nejčtenějších deníků uzavírají Nový deň (1,9 %), Košický korzár (1,6 %) a Hospodárske noviny (1,2 %).
Podle výsledků obou výzkumů Nový Čas společně s Pravdou čelí nejnižšímu zájmu čtenářů od roku 1996. Nový Čas měl tehdy takměř 32% čtenost a Pravda více než 13%. Naopak pozitivní trend v porovnaní s předcházejícími průzkumy zaznamenaly především deníky Új Szó, Šport a Práca. Nový Čas si i přes pokles drží dominantní postavení u čtenářů všech věkových skupin, ve všech slovenských regionech a taktéž u obou pohlaví.
Celková čtenost slovenských deníků neustále klesá a v porovnaní s rokem 2000 se snížila o více než šest procent.
-man-
Podobné zprávy
V marketingu se více soustředíme na značku
