Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Výrobce gripenů dostal pokutu za propagaci letounu v novinách

Redakce MAM3. 7. 2002

Britsko-švédské konsorcium BAE-Systems/SAAB dostalo pokutu za novinové inzeráty, v nichž propagovalo bojové letouny Jas-39 Gripen, které nabízí české armádě. Informoval o tom Viktor Piorecký z brněnského hnutí Nesehnutí, které reklamu na gripeny napadlo jako nezákonnou.
Výrobci gripenů uložil pokutu živnostenský odbor Úřadu Městské části Praha 1, firma se ale odvolala a celý případ prošetřuje živnostenský odbor pražského magistrátu, uvedl Piorecký.
Hnutí úspěšně napadlo také reklamu ostravské firmy ARMS Moravia na zbraň, která se prezentuje jako sportovní, přestože jde o věrnou kopii ostřelovačské pušky Dragunov, řekl Piorecký. I když tato firma dostala pokutu 200.000 korun, stále pokračuje v kontroverzním inzerování zbraní, dodal.
“Jelikož se jedná o závažné a opakované porušení, je na místě uvažovat o odebrání licence pro obchod se zbraněmi této firmě,” uvedla právnička Andrea Rezková.
Jednatel firmy ARMS Moravia Pavel Kovačič řekl, že veškeré informace ke kauze si vymínil poskytovat pouze majitel firmy, který je nyní v zahraničí. Z obdobných důvodů ČTK neuspěla s žádostí o vyjádření ani u zástupců firmy BAE Systems.
Od 1. června 2002 vstoupila v platnost novela zákona o regulaci reklamy, která podle Rezkové rozostřuje hranice legální reklamy na zbraně. “Zákonodárci svým rozhodnutím otevřeli cestu veřejné propagaci smrtících prostředků. Učinili tak navzdory slovně deklarované snaze o omezení obchodu se zbraněmi, který bývá spojován s mezinárodním terorismem,” dodal Piorecký. Nesehnutí se antimilitaristickou kampaní zabývají dlouhodobě.

-čtk-

×

Vetropack Holding vstoupil do Skloobalu Nemšová

Starší článek

Joj rozšíří pokrytí signálem na 80 procent obyvatel Slovenska

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Mattoni

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Média

Přímý přenos pohřbu prince Philipa poběží na Nově, CNN Prima News i v ČT24

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Sport

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více