Britská mediální společnost Pearson, která vydává list Financial Times, vykázala v prvním pololetí zisk před zdaněním a započtením mimořádných položek 26 miliónů liber (41,3 miliónu EUR), když ve stejném období loni hospodařila se ztrátou 28 miliónů GBP. Společnost současně varovala, že nevidí signály oživení v příjmech z reklamy. Přesto letos počítá se silným oživením zisku.
Příjmy skupiny činily 1,813 miliardy GBP. Pearson dodal, že provozní zisk divize FT Group v letošním roce klesne o deset až 15 procent, divize vzdělávacích a spotřebitelských periodik by však měla vykázat růst zisku i příjmů. Příjmy divize vzdělávacích periodik se na celkových příjmech skupiny podílejí 60 procenty.
Konkurenční firma Dow Jones & Co, vydavatel Wall Street Journalu, varoval na počátku tohoto měsíce, že jeho výsledky ve třetím čtvrtletí budou kvůli nižším příjmům z reklamy pod odhady analytiků. Pearson, který vydává také Investors Chronicle a Les Echos, oznámil již v červnu, že nevidí oživení na trhu reklamy, což poslalo jeho akcie dolů. Příjmy z reklamy se na celkových příjmech Pearsonu však podílejí méně než deseti procenty.
Zdrojem spekulací zůstává budoucnost divize Financial Times, jejíž zisk se loni kvůli propadu příjmů z reklamy snížil o 60 procent na 31 miliónů eur. Většina analytiků věří, že nedojde k prodeji divize.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).