Vydavatel Financial Times po loňské ztrátě opět v zisku

29. 7. 2002 10:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Britská mediální společnost Pearson, která vydává list Financial Times, vykázala v prvním pololetí zisk před zdaněním a započtením mimořádných položek 26 miliónů liber (41,3 miliónu EUR), když ve stejném období loni hospodařila se ztrátou 28 miliónů GBP. Společnost současně varovala, že nevidí signály oživení v příjmech z reklamy. Přesto letos počítá se silným oživením zisku.
Příjmy skupiny činily 1,813 miliardy GBP. Pearson dodal, že provozní zisk divize FT Group v letošním roce klesne o deset až 15 procent, divize vzdělávacích a spotřebitelských periodik by však měla vykázat růst zisku i příjmů. Příjmy divize vzdělávacích periodik se na celkových příjmech skupiny podílejí 60 procenty.
Konkurenční firma Dow Jones & Co, vydavatel Wall Street Journalu, varoval na počátku tohoto měsíce, že jeho výsledky ve třetím čtvrtletí budou kvůli nižším příjmům z reklamy pod odhady analytiků. Pearson, který vydává také Investors Chronicle a Les Echos, oznámil již v červnu, že nevidí oživení na trhu reklamy, což poslalo jeho akcie dolů. Příjmy z reklamy se na celkových příjmech Pearsonu však podílejí méně než deseti procenty.
Zdrojem spekulací zůstává budoucnost divize Financial Times, jejíž zisk se loni kvůli propadu příjmů z reklamy snížil o 60 procent na 31 miliónů eur. Většina analytiků věří, že nedojde k prodeji divize.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.