Vltava-Labe-Press sice zvýšilo tržby, ale propadlo do ztráty

22. 7. 2002 10:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jeden z nejsilnějších českých vydavatelských domů, a.s. Vltava-Labe-Press (VLP), sice za loňský rok zvýšil tržby o více než miliardu korun, ale zároveň se propadl do ztráty. Podle údajů z posledního čísla Obchodního věstníku se loni propadl z předloňského čistého zisku 91,4 miliónů korun do ztráty 273,4 miliónu korun. Tržby společnosti se přitom meziročně zvýšily z 949 miliónů na loňských 1,97 miliardy korun.
Firma se základním kapitálem 1,2 miliardy korun zvýšila svá aktiva z 1,53 na 2,87 miliardy a přidanou hodnotu z 355 na 393 miliónů korun za rok 2001. Provozní hospodářský výsledek podniku, který vydává 52 titulů, se propadl z kladných 90 miliónů do loňských minus 263,7 miliónu korun.
VLP, kterou vlastní z 80 procent pasovská firma POL-Print GmbH, vydává především regionální deníky. V Čechách vychází pod společnou hlavičkou Deníky Bohemia 46 titulů, na Moravě pak jako Deníky Moravia dalších pět titulů. V Praze je to Večerník Praha. Od začátku loňského roku VLP vlastní také bývalé deníky Slovo a Zemské Noviny, které od září 2001 vycházejí pod hlavičkou Deníky Bohemia.
Vydavatelství, které zaměstnává přes 1000 lidí, vlastní také fotbalový klub Sparta Praha. Dále drží 26 procent akcií První novinové společnosti a.s. a jejími dceřinými podniky jsou Český zpravodaj s.r.o., Astrosat a.s., Inzertmédia s.r.o., Naše Opavsko a.s., Moravský Sever s.r.o., Břeclavsko s.r.o., Ragtime s.r.o., Kvarta s.r.o. a Mint s.r.o.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.