Více než polovina dospělých Britů na internetu

17. 7. 2002 17:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Podle nejnovějších oficiálních statistických údajů má dnes připojení ke světové počítačové síti už 42 procent britských domácností. Lidé využívající internet pro osobní potřebu nejčastěji hledají informace o zboží nebo službách. Téměř 40 procent však také od svého počítače nakupovalo.
Na konci minulého roku bylo připojeno 37 procent britských domácností, rok před tím 33 procent. Na konci roku 1999 to byla zhruba pětina.
Britský statistický úřad potvrdil, že přístup do světové počítačové sítě se velmi liší podle oblastí a průměrného příjmu v nich. Nejvíce domácností je připojeno v nejbohatších částech Británie, tedy v Londýně a na jihovýchodě Anglie. Nejméně je připojeno velšských a severoirských domácností (31 procent).
Britové, kteří využívají internet k nákupům, si nejčastěji objednávají ubytování na dovolenou, knihy a časopisy, vstupenky do divadel, kin a na koncerty a hudební CD. Pokud lidé uvedli, že na internetu dosud nikdy nenakupovali, zdůvodnili to nejčastěji obavami o bezpečnost takových transakcí.
Lidé, kteří internet nikdy nevyužili, to nejčastěji zdůvodnili tím, že je to prostě nezajímá. Asi čtvrtina z nich však uvedla, že na to nemá peníze. Asi pětina lidí si nevěří, že by internet zvládla.
V Česku využívalo internet v roce 2001 podle údajů bruselského statistického úřadu Eurostat v průměru 13,6 uživatele na sto obyvatel, což je výrazně méně než v členských zemích EU, kde připadalo 31,4 uživatele na sto obyvatel.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.