Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Věřitelé se s kabelovou UPC dohodli na řešení dluhu

Redakce MAM26. 7. 2002

Přední evropský operátor kabelových televizí, nizozemská United Pan-Europe Communications (UPC), se díky dohodě s držiteli obligací vyhnul kolapsu. Věřitelé souhlasili s návrhem výměny dluhu za akcie, díky čemuž se moci nad firmou definitivně ujme americký mediální magnát John Malone.
Po navrhované konverzi dluhu na akcie bude mít 65,5 procenta akcií UPC firma UnitedGlobalCom, hlavní akcionář UPC a klíčový držitel obligací, ovládaná Johnem Malonem a jeho společností Liberty Media. Zbývající vlastníci obligací budou mít v UPC 32,5 procenta a jen dvě procenta akcií tak zůstanou v rukou nynějších akcionářů, za jejichž působení se z tržní hodnoty společnosti vypařilo přes 35 miliard eur.
Malone se snaží o levné získání evropských kabelových operátorů, jejichž finanční situace není příliš příznivá, a za jádro této strategie si zvolil právě UPC. Ta podobně jako jiní evropští operátoři zápasí s vysokými dluhy, navršenými za předchozí expanze a modernizace sítí.
Čistá zadluženost UPC dosahuje 10,1 miliardy eur a za minulý rok firma, která má sedm miliónů zákazníků, vykázala ztrátu 4,4 miliardy eur. To donutilo auditorskou firmu Arthur Andersen vyjádřit oficiálně pochybnosti o možnosti přežití společnosti.
UnitedGlobalCom přemění na akcie UPC obligace za 1,6 miliardy dolarů a půjčky v sumě 918 miliónů dolarů. Zbylí držitelé obligací vymění za akcie dluhopisy za 2,9 miliardy USD.
Analytici se podle agentury Reuters domnívají, že řešení dluhu nebude UPC k přežití stačit. Předpokládají, že UPC bude možná nucena omezit modernizaci svých sítí a prodat některé ztrátové operace ve východní Evropě, tedy v Česku a Polsku.
Česká pobočka UPC loni vykázala ztrátu 340 miliónů korun při výnosech přes 1,5 miliardy Kč. Společnost nabízí služby kabelové televize zhruba 370.000 zákazníků a je největším domácím operátorem na trhu kabelové televize.

-čtk-

×

Profit povede Martin Schmarcz z České televize

Starší článek

Vláda zřejmě zvýší poplatek za televizi

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Pivovar Budějovický Budvar si v tendru na mediální agenturu vybral Publicis Groupe. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a…
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych
Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více