Téměř polovinu lidí obtěžovala předvolební kampaň
Předvolební kampaň obtěžovala v červnu téměř polovinu lidí, více než dvě pětiny dotázaných se domnívaly, že je kampaň potřebná. Podle více než 70 procent lidí byla kampaň zbytečným utrácením peněz. Ve srovnání s květnem se o osm procent zvýšil počet těch, které kampaň obtěžovala. Vyplývá to z průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění.
Před volbami lidé o politice četli v novinách a diskutovali o ní s přáteli. V tisku politiku sledovaly téměř dvě třetiny dotázaných, se známými o ní hovořila polovina lidí. Na setkání s politiky se vydalo 11 procent lidí. Předvolební informace lidé sledovali zejména v televizi, nejméně v rozhlase. Na televizi se denně dívalo 22 procent respondentů v červnu a čtvrtina v květnu. Vůbec ji nesledovala téměř pětina dotázaných.
Nejaktivnější způsob, jakým se lidé zapojovali do předvolební kampaně, byla účast na mítincích. Mítinku jedné strany se zúčastnilo 16 procent dotázaných, šest procent lidí bylo na akcích více stran. Téměř 80 procent však na žádnou předvolební akci politických stran nešlo. Na mítinky chodili zejména potenciální voliči KSČM a ODS.
Podle průzkumu CVVM považovali lidé za důležité, aby se politici zabývali reformou důchodového systému, daňovou reformou, deregulací nájemného, školným a vstupem republiky do EU.
-čtk-
Podobné zprávy
Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly
