Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Téměř každý druhý Čech má platební kartu od Visy nebo MasterCard

Redakce MAM18. 7. 2002

Nejrozšířenější asociace pro platební karty Visa a Mastercard celkem ke konci března letošního roku vydaly na českém trhu 4,7 miliónu platebních karet, což v průměru znamená, že kartu od jedné z těchto firem má téměř každý druhý občan České republiky. Vyplývá to z údajů poskytnutých oběma společnostmi.
Počet platebních karet MasterCard a Maestro v České republice vzrostl na více než 2,5 miliónu, což představuje meziroční nárůst 20 procent. Převážnou většinu, 1,82 miliónu, přitom tvoří karty Maestro, zbývajících 716 tisíc pak karty MasterCard. Visa za konkurentem mírně zaostává, vydala 2,2 miliónu karet.
O nárůstu obliby platebních karet svědčí fakt, že neustále vzrůstá i počet transakcí prováděných kartami. Majitelé karet Maestro tak provedli za první tři měsíce letošního roku 8,3 miliónu transakcí, což představuje meziroční nárůst téměř o čtvrtinu. Kartami Maestro za stejné období klienti zrealizovali 7,4 miliónu transakcí, což je nárůst téměř o polovinu.
“Předpokládáme, že po spojení platebních systémů Europay International a MasterCard International, k němuž došlo v červenci tohoto roku, bude tento pozitivní trend neustále pokračovat,” řekl ředitel společnosti MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko Ján Čarný.
Asociace Visa International sleduje údaje za celých dvanáct měsíců končících březnem. V tomto období dosáhl celkový počet transakcí 64,2 miliónu a čeští držitelé karet Visa utratili více než 3,5 miliardy dolarů (přes 100 miliard korun), tedy o 41 procent více než v předchozím roce.
Kromě tradičního využívání karet pro výběry z bankomatů v poslední době výrazně rostou především přímé platby u obchodníků. Počet těchto plateb vzrostl u Visy téměř o 89 procent a dosáhl 11,1 miliónu. Nárůst objemu byl přitom jen dvoutřetinový a je tak zřetelný trend častějšího používání karet pro drobné každodenní nákupy.
“Síť obchodních míst, která přijímají platební karty, se v České republice neustále rozšiřuje a spotřebitelé na tuto skutečnost reagují častějším používáním karet jako pohodlnější a bezpečnější alternativy hotovosti,” vysvětlil manažer Visy pro ČR a Slovensko Miloslav Kozler.
Strategie bank z posledních měsíců, kdy se snaží přimět klienty k většímu využívání karet a alternativních distribučních kanálů, jako telefon či internet, vedla rovněž k výraznému poklesu výběrů hotovosti u bankovních přepážek. Banky podobné výběry v poslední době výrazně zdražily, naopak snižují ceny za ostatní kanály.
Platebními kartami lze nyní v ČR platit u více než 40 tisíc obchodníků a vybírat peníze z téměř dvou tisíc bankomatů. Budoucnost platebních karet je především v uvádění nových produktů, jako např. kreditních karet či co-brandovaných karet, tedy karet vydávaných s konkrétními komerčními partnery.

-čtk-

×

Sněmovna zvolila členy mediální komise

Starší článek

Washington Post našel v účtech AOL “nekonvenční” postupy

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Pivovar Budějovický Budvar si v tendru na mediální agenturu vybral Publicis Groupe. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a…
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych
Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více