Protikuřácká kampaň ve Francii přitvrzuje realistickým spotem
Francouzské úřady zostřují boj proti kouření. Tento týden se ve francouzské televizi objevil velmi realistický spot, který zobrazuje poslední dny muže umírajícího na rakovinu. Cílem kampaně, která dosud neměla v zemi obdoby, je odradit mládež od propadnutí nikotinu.
Šokující spot zobrazuje zezadu postavu umírajícího 49letého muže a zároveň rekapituluje jeho život s cigaretou. “Kouřit začal ve 14 letech, kdy si každý myslí, že je nesmrtelný,” uvádí se v začátku televizního klipu. Z dalšího titulku se diváci dovědí, že rakovina byla u muže odhalena už v 39 letech. O deset let později váží pouhých 34 kilo a zbývá mu pět dní života. “Začínat ve 14 letech je smrtelné!”, zdůrazňuje klip.
V šedesátimiliónové Francii každoročně umírá na nemoci spojené s kouřením na 60.000 lidí. “Chtěli jsme ukázat, jaká je realita a zároveň respektovat důstojnost člověka. Umírajícího muže proto natáčela jeho manželka, aniž by byla zobrazena jeho tvář,” vysvětlil Christian Peschang, generální ředitel Národního výboru pro boj proti kouření, který dal spot vyrobit.
Obzvláště varovné je přitom podle něj množství mladých kuřáků. Ve věkové kategorii od 12 do 14 let kouří 8,5 procenta a mezi 15 až 19 lety je to dokonce 40,9 procenta mladých Francouzů. “Polovina z nich za dalších dvacet až třicet let kvůli kouření zemře,” říká předseda protikuřáckého výboru Gérard Dubois.
Už v červnu Francouze šokoval spot, ve kterém byli upozorněni, že se v jednom z produktů denní spotřeby nachází spousta jedů. Teprve po zavolání na vyznačené číslo se mohli dozvědět, že jde právě o cigarety.
-čtk-
Podobné zprávy
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych
Dm drogerie uvádí k životnímu prostředí neutrální řadu produktů Pro Climate
Až bude třeba zahnat žízeň, taste Braník!
