Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Protikuřácká kampaň ve Francii přitvrzuje realistickým spotem

Redakce MAM24. 7. 2002

Francouzské úřady zostřují boj proti kouření. Tento týden se ve francouzské televizi objevil velmi realistický spot, který zobrazuje poslední dny muže umírajícího na rakovinu. Cílem kampaně, která dosud neměla v zemi obdoby, je odradit mládež od propadnutí nikotinu.
Šokující spot zobrazuje zezadu postavu umírajícího 49letého muže a zároveň rekapituluje jeho život s cigaretou. “Kouřit začal ve 14 letech, kdy si každý myslí, že je nesmrtelný,” uvádí se v začátku televizního klipu. Z dalšího titulku se diváci dovědí, že rakovina byla u muže odhalena už v 39 letech. O deset let později váží pouhých 34 kilo a zbývá mu pět dní života. “Začínat ve 14 letech je smrtelné!”, zdůrazňuje klip.
V šedesátimiliónové Francii každoročně umírá na nemoci spojené s kouřením na 60.000 lidí. “Chtěli jsme ukázat, jaká je realita a zároveň respektovat důstojnost člověka. Umírajícího muže proto natáčela jeho manželka, aniž by byla zobrazena jeho tvář,” vysvětlil Christian Peschang, generální ředitel Národního výboru pro boj proti kouření, který dal spot vyrobit.
Obzvláště varovné je přitom podle něj množství mladých kuřáků. Ve věkové kategorii od 12 do 14 let kouří 8,5 procenta a mezi 15 až 19 lety je to dokonce 40,9 procenta mladých Francouzů. “Polovina z nich za dalších dvacet až třicet let kvůli kouření zemře,” říká předseda protikuřáckého výboru Gérard Dubois.
Už v červnu Francouze šokoval spot, ve kterém byli upozorněni, že se v jednom z produktů denní spotřeby nachází spousta jedů. Teprve po zavolání na vyznačené číslo se mohli dozvědět, že jde právě o cigarety.

-čtk-

×

Prazdroj začne s licenční výrobou Pilsneru Urquell v Polsku

Starší článek

Novým klientem Mozaic Country Life

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: New Look Media

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Novým zástupcem šéfredaktora obnoveného magazínu Euro se od června stane Štěpán Etrych. Podílet se bude na přípravě a realizaci nové obsahové strategie,…
13. 4. 202113. 4. 2021
Marketing

Dm drogerie uvádí k životnímu prostředí neutrální řadu produktů Pro Climate

Společnost dm drogerie markt vyvinula ve spolupráci s Technickou univerzitou v Berlíně klimaticky neutrální řadu. Na českém trhu zatím označení Pro Climate…
13. 4. 202113. 4. 2021
Marketing

Až bude třeba zahnat žízeň, taste Braník!

Pivovary Staropramen v kampani od agentury WMC/Grey představují Branické rytíře. Nový koncept ukazuje první spot.
13. 4. 202113. 4. 2021
Marketing

Jste silnější, než si myslíte, říká spořitelna Čechům

Nová brandová kampaň České spořitelny od agentury VMLY&R se snaží zvedat sebevědomí obyvatel Česka. Odstartovala se světelnou show stovky dronů.
13. 4. 202113. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba
Novým výkonným ředitelem Makra byl jmenován Atila Yenisen

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více