Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Produkční firmy se bojí důsledků plateb za natáčení v Praze

Redakce MAM25. 7. 2002

Ohrozit veškeré natáčení na území Prahy mohou nové poplatky za filmování v metropoli, obávají se produkční společnosti. Rada magistrátu v úterý schválila podmínky natáčení filmů a reklam v Praze pro rok 2002. Na pětinásobek například zvýšila poplatek za natáčení v pražské památkové rezervaci. Dosud se platilo 10 korun za metr čtvereční a den. Magistrát chce nově 50 korun. Filmaři chtějí o platbách za natáčení s radnicí ještě jednat, doufají, že její pohled změní.
Podle Jaroslava Vaculíka ze společnosti České filmové lokace to může znamenat konec s filmováním téměř v celé Praze 1, která do rezervace spadá. Zvýšily se i poplatky za natáčení v parcích. Radnice chce 100.000 korun za den za natáčení reklamy, 50.000 korun pro filmovou a televizní produkci a 25.000 korun na den pro hudební a divadelní produkce.
“Stanovisko magistrátu zvedá naše ceny, které jsou zde už tak vysoké,” řekl Tomáš Krejčí z produkční společnosti Milk and Honey. Podle něj to sníží množství projektů, které by bylo možné v Praze realizovat.
“My jako producenti jen za uplynulý rok jsme sem přidali v podstatě projektů za 200 miliónů dolarů (šest miliard korun),” tvrdí Krejčí. Tyto peníze podle něj přináší natáčení zahraničních reklam, hraných filmů a televizní produkce v České republice.
Poukázal i na to, že každý film natáčený v Praze propaguje metropoli i v zahraničí. Viceprezident Asociace producentů v audiovizi Filip Sirový míní, že o částkách bude nutné jednat. “Tak, jak to je teď, je to pro nás nepřijatelné,” řekl.
Natáčení na Václavském náměstí přijde filmaře na 10.000 korun za započatých 50 metrů čtverečních a den. Pro natáčení na Karlově mostě zůstává kromě nájemného cena 250.000 korun denně. Podle filmařů to znamená, že na mostě se zkrátka nenatáčí. Staroměstské náměstí si radnice “cení” na nájemné 90.000 korun za natáčecí den. “To je v pořádku, je to výjimečné místo,” míní Vaculík. Postěžoval si i na to, že radnice má na vyřízení žádostí o natáčení stále 30 dní, což je pro filmaře neúnosně dlouhá doba.
Podmínky natáčení mají letos platit zkušebně. Příští rok je Rada hlavního města Prahy na základě získaných zkušeností schválí znovu, už bez časového omezení.

-čtk-

×

Společnost AOL Time Warner vytvořila zisk 394 miliónů dolarů

Starší článek

Dosavadní šéf redakce sportu ČT označil výběrové řízení za frašku

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Knihobot

Knihobotu pomůže s dalším rozvojem skupina Miton, získala podíl 30 procent

Knižní second-hand Knihobot vznikl před dvěma lety, loni se přes něj už prodalo více než sto tisíc knih. Na příští rok plánuje služba prodat knihy za více…
23. 4. 202123. 4. 2021
Marketing

Red Bull čelí kritice za prohánění formule po Karlově mostě

Společnost RedBull Racing natáčela na Karlově mostě, ale i dalších destinacích v Praze na Hradčanech nebo v okolí kinetické sochy Hlava Franze Kafky. Proti…
23. 4. 202123. 4. 2021
Marketing

Neustále „překvapující“ diskont Action otevře v ČR šestou prodejnu

Prodejce nepotravinového zboží Action otevře 29. dubna svoji v pořadí šestou tuzemskou prodejnu. Nacházet se bude v Pardubicích na adrese Poděbradská 385.
23. 4. 202123. 4. 2021
Marketing

Dove se snaží vrátit dívkám sebevědomí, bojuje proti retuši

Kosmetická značka Dove společnosti Unilever představila nové video v rámci Dove projektu sebedůvěry. Poukazuje v něm na fenomén retušování selfíček pro…
23. 4. 202123. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová
Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více