Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Prodej nápojů v létě roste až o 100 procent

Redakce MAM24. 7. 2002

Prodej piva a nealkoholických nápojů v obchodech v letních měsících roste proti běžným měsícům až o 100 procent. Typickým zbožím s velkým sezónním výkyvem tržeb jsou také zmrzliny, ovoce a zelenina, shodují se obchodníci. Sezónním výkyvům podléhají i tržby v sortimentu oděvů.
Z potravinového sortimentu má nejvyšší růst prodeje v letní sezóně právě pivo a nealkoholické nápoje. U piva začíná podle jednatele obchodního řetězce Globus Petra Vyhnálka v případě příznivého počasí růst prodeje od dubna nebo května, kdy jsou proti lednu tržby vyšší o 50 až 70 procent. V letních měsících je prodej piva až o 100 procent vyšší než v zimě. Podobně vysoký nárůst proti zimě registruje Globus také u nealkoholických nápojů.
Také hypermarkety Hypernova, které provozuje největší maloobchodní síť v ČR Ahold, registrují silné nárůsty prodeje nápojů v letních měsících. Například prodej piva byl loni ve třetím čtvrtletí o 64 procent vyšší než v prvním čtvrtletí. Nealkoholické nápoje narostly o 18 procent. Prodej nápojů v prášku narostl v létě o 120 procent proti zimě.
Prodej potravinářského zboží se přitom podle mluvčí Aholdu Lucie Caviny během roku mění jen málo. Snad jen ovoce a zelenina podléhají ročním obdobím, řekla. Vyhnálek však připomněl, že také například čokoládové cukrovinky registrují zřetelný sezónní výkyv v době před Velikonocemi a hlavně Vánocemi.
Sezónní výkyvy prodejů se týkají spíše nepotravinového sortimentu. Logická je sezónní nárazovost v nákupech oděvů. Nárůst obratu je viditelný u letního zboží v březnu a dubnu a u zimního v září a říjnu.
V sortimentu nepotravinového zboží je létě hlavní sezóna pro sportovní zboží pro volný čas, kempink, cyklistiku a fotopotřeby. Koncem léta začínají sezónní akce v odděleních papíru v souvislosti s blížícím se začátkem školního roku.
Podle Vyhnálka se v posledních letech prezentace sezónního zboží posouvá dopředu a sezónní slevy na typické letní zboží tak začínají například již v březnu. Podobně je tomu s výprodeji sezónního zboží, které tak začínají ještě v plné sezóně.
Hlavní sezónou pro nakupování stále zůstává předvánoční období. Tržby v obchodech začínají již zhruba v říjnu. Koncem prosince mají svůj vrchol a pomalu klesají. Silnější jsou tržby ještě v lednu, pokud obchodníci nabízejí výprodeje nebo slevy.

-čtk-

×

Ztráta Amazon ve 2. čtvrtletí klesla

Starší článek

Stock Plzeň chce letos razantně zvýšit export fernetů a vodky

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Pivovar Budějovický Budvar si v tendru na mediální agenturu vybral Publicis Groupe. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a…
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych
Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více