Prodej nápojů v létě roste až o 100 procent
Prodej piva a nealkoholických nápojů v obchodech v letních měsících roste proti běžným měsícům až o 100 procent. Typickým zbožím s velkým sezónním výkyvem tržeb jsou také zmrzliny, ovoce a zelenina, shodují se obchodníci. Sezónním výkyvům podléhají i tržby v sortimentu oděvů.
Z potravinového sortimentu má nejvyšší růst prodeje v letní sezóně právě pivo a nealkoholické nápoje. U piva začíná podle jednatele obchodního řetězce Globus Petra Vyhnálka v případě příznivého počasí růst prodeje od dubna nebo května, kdy jsou proti lednu tržby vyšší o 50 až 70 procent. V letních měsících je prodej piva až o 100 procent vyšší než v zimě. Podobně vysoký nárůst proti zimě registruje Globus také u nealkoholických nápojů.
Také hypermarkety Hypernova, které provozuje největší maloobchodní síť v ČR Ahold, registrují silné nárůsty prodeje nápojů v letních měsících. Například prodej piva byl loni ve třetím čtvrtletí o 64 procent vyšší než v prvním čtvrtletí. Nealkoholické nápoje narostly o 18 procent. Prodej nápojů v prášku narostl v létě o 120 procent proti zimě.
Prodej potravinářského zboží se přitom podle mluvčí Aholdu Lucie Caviny během roku mění jen málo. Snad jen ovoce a zelenina podléhají ročním obdobím, řekla. Vyhnálek však připomněl, že také například čokoládové cukrovinky registrují zřetelný sezónní výkyv v době před Velikonocemi a hlavně Vánocemi.
Sezónní výkyvy prodejů se týkají spíše nepotravinového sortimentu. Logická je sezónní nárazovost v nákupech oděvů. Nárůst obratu je viditelný u letního zboží v březnu a dubnu a u zimního v září a říjnu.
V sortimentu nepotravinového zboží je létě hlavní sezóna pro sportovní zboží pro volný čas, kempink, cyklistiku a fotopotřeby. Koncem léta začínají sezónní akce v odděleních papíru v souvislosti s blížícím se začátkem školního roku.
Podle Vyhnálka se v posledních letech prezentace sezónního zboží posouvá dopředu a sezónní slevy na typické letní zboží tak začínají například již v březnu. Podobně je tomu s výprodeji sezónního zboží, které tak začínají ještě v plné sezóně.
Hlavní sezónou pro nakupování stále zůstává předvánoční období. Tržby v obchodech začínají již zhruba v říjnu. Koncem prosince mají svůj vrchol a pomalu klesají. Silnější jsou tržby ještě v lednu, pokud obchodníci nabízejí výprodeje nebo slevy.
-čtk-
Podobné zprávy
Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly
