Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Poslancům se do zvyšování televizních poplatků nechce

Redakce MAM29. 7. 2002

Opoziční poslanci zatím nesouhlasí s tím, aby se koncesionářské poplatky za Českou televizi (ČT) pravidelně zvyšovaly v závislosti na inflaci. Upozorňují, že veřejnoprávní televize by měla především sama šetřit ve výdajích a prokázat, že další rezervy už nemá. Vyplynulo to z vyjádření poslanců pro ČTK. O zvyšování poplatků v závislosti na inflaci hovořil v minulých dnech ministr kultury Pavel Dostál (ČSSD).
Místopředseda ODS a člen mediální komise sněmovny Ivan Langer řekl, že pokud by se měly poplatky takto zvyšovat za nynější situace, kdy má ČT také příjmy z reklamy, byl by zásadně proti. Pak už by se podle něj nedalo hovořit o koncesionářském poplatku, ale spíše o dani z veřejnoprávní televize.
Také místopředsedkyně a poslankyně KSČM Zuzka Rujbrová by pro takový model v současné době asi ruku nezvedla. “Je potřeba hledat rezervy formou úspor, a ne cestou zvyšování nákladů,” uvedla. Případné zvýšení poplatků by podle ní mělo také doprovázet odpovídající zlepšení programu ČT.
Předseda klubu KDU-ČSL a rovněž člen komise pro sdělovací prostředky Jaromír Talíř si myslí, že inflace by měla být při zvyšování poplatků vzata v úvahu. Rovněž on se ale domnívá, že veřejnoprávní televize musí nejprve prokázat, že s penězi vybranými od občanů nemrhá.
Koncesionářské poplatky tvoří hlavní zdroj příjmů ČT i Českého rozhlasu. Naposledy se zvyšovaly v roce 1997, od té doby činí 75 korun za televizní a 37 korun za rozhlasový přijímač. Představitelé ČT, ale i ministr Dostál, dávali již v minulém volebním období najevo názor, že poplatky je nutné zvýšit. Ve sněmovně ale vždy narazili na odpor.

-čtk-

×

Firmy chtějí na průzkumy trhu vydávat stejně nebo i více peněz

Starší článek

Rada žádá odvolání ředitele STV

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Pivovar Budějovický Budvar si v tendru na mediální agenturu vybral Publicis Groupe. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a…
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych
Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více