V hlavním městě je ode dneška zakázaná pochůzková pouliční reklama. Pražané a turisté by už neměli v ulicích potkávat lidi, kteří jim nabízejí letáčky, případně nesou poutače s informacemi o kulturních či sportovních akcích, provozovnách, službách nebo zboží. Zákaz tohoto druhu reklamy platí v Praze od 1. července a vyplývá z novely tržního řádu, kterou počátkem dubna schválili městští radní.
Postihu a citelné pokutě se vystaví i ten, kdo bude vkládat letáčky či navštívenky za stěrače zaparkovaných aut nebo bude používat reklamní zařízení na motorových vozidlech. Zaparkovaná zchátralá vozidla, která mají na střeše konstrukci s reklamou, se v poslední době začala objevovat zejména v centru Prahy. Za porušení tržního řádu může město uložit pokutu ve výši až 200.000 korun a městská část do 100.000 korun.
Úpravu tržního řádu zdůvodnili radní poukazem na to, že zejména střed města a další turisticky atraktivní místa jsou zahlceny osobami, které rozdávají letáky anebo postávají s reklamními tabulemi. Na tuto skutečnost si podle nich stěžovali Pražané i návštěvníci hlavního města.
-čtk-