Nákup zboží a služeb po internetu za posledních 12 měsíců nerostl. Jednou z příčin je, že se obchodníkům nepodařilo odstranit obavy kupujících o bezpečnost plateb. Uvedla to v Londýně společnost Taylor Nelson Sofres na základě průzkumu, který provedla u více než 40 tisíc lidí v 37 zemí včetně Česka a Slovenska.
Asi třetina z těch, kteří dosud pomocí internetu neobchodovali, v průzkumu uvedla, že je to hlavně proto, že nechtějí počítačovou sítí posílat detaily své platební karty. Dalších 28 procent uvedlo, že při nákupu v „kamenném“ obchodě se cítí bezpečněji, než ve „virtuálním“ podniku.
„Obavy uživatelů o bezpečnost nejsou nové, ale zdá se, že odvětví dělá málo, aby se s nimi vyrovnalo,“ řekl Arno Hummerston ze společnosti TNS. Připomněl, že obavy jako brzdu nákupů na internetu uvádí jeho společnost již poslední tři roky.
Průzkum ukázal, že prostřednictvím internetu se nejvíce nakupují knihy a CD. V poslední době se mírně zvýšily nákupy dražšího zboží, tedy elektroniky a zájezdů.
-čtk-