Na internetu nakoupilo 62 procent jeho uživatelů, převažují muži
Na internetu nakoupilo již 62 procent jeho uživatelů, z toho 72 procent byli muži. Nakupující na internetu jsou nejčastěji ve věku od 26 do 30 let. Vyplývá to z průzkumu agentury Network Media Service. Respondenti, kteří byli členy panelu uživatelů internetu OnlinePanel, přitom za největší výhody nakupování na internetu považují rychlost realizace nákupu a jeho pohodlnost.
Z průzkumu dále vyplývá, že se nejčastěji na internetu nakupují knihy, hudba, video (78 procent). Za nimi následují počítačové komponenty (45 procent), mobilní telefony (29 procent) a domácí elektronika (27 procent).
Dotazovaní však nakupují na internetu spíše výjimečně, převážně jednou nebo maximálně několikrát za rok. Necelá polovina z nakupujících nakoupila zboží 5krát a vícekrát, přičemž ve více než třech různých internetových obchodech nakupuje jen jedna třetina nakupujících. Se současnou šíří nabízeného sortimentu dostupného v internetových obchodech jsou uživatelé internetu spokojeni.
Rozhodnutí pro nákup na internetu je motivováno především cenou zboží, která by měla být podle respondentů, kteří na internetu dosud nenakoupili, o 5 až 10 procent nižší než je běžná cena v kamenných obchodech. Důležitou roli při rozhodování o nákupu hraje důvěryhodnost firmy, která daný internetový obchod provozuje.
Nejvyužívanějším způsobem platby za zboží zakoupeným na internetu je dobírka (73 procent), i když jsou více preferovány jiné způsoby plateb, zejména bankovní kartou (28 procent).
Z těch uživatelů, kteří na internetu nenakoupili, 10 procent tak učinilo proto, že nákupům v internetových obchodech nedůvěřují.
-čtk-
Podobné zprávy
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych
Dm drogerie uvádí k životnímu prostředí neutrální řadu produktů Pro Climate
Až bude třeba zahnat žízeň, taste Braník!
