Milióny lidí na ulicích zabránily televiznímu fotbalovému rekordu

2. 7. 2002 00:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Milióny lidí, které v Německu sledovaly nedělní fotbalové finále s Brazílií mimo domov a hlavně na obřích obrazovkách, zabránily překonání oficiálního rekordu v televizní sledovanosti. Doma se na televizi v celé zemi dívalo 28,1 miliónu diváků, zatímco na finále MS v roce 1990 Německo – Argentina a finále ME Německo – Česká republika v roce 1996 vidělo pokaždé téměř 29 miliónů diváků.
„Nejméně deset miliónů diváků možná sledovalo finále na velkoplošných obrazovkách, v tisících fotbalových klubech, v hospodách, kavárnách nebo u přátel,“ soudí Michael Darkow z ústavu peoplemetrového měření v Norimberku. Tyto počty není možné přesně zachytit.
Po prohraném zápasu navíc v německých domácnostech zájem o fotbal velmi rychle opadl. Během hodiny už bylo u obrazovek jen kolem pěti miliónů fanoušků, kteří sledovali analýzy odborníků, záznamy a rozhovory s fotbalovými hráči.
Podle odhadů se nejvíce diváků sešlo u obřích projekcí v Hamburku, a to kolem 70 tisíc. Slabě bylo naopak zastoupeno hlavní město Berlín, kde omezený prostor v supermoderním centru Sony na Postupimském náměstí neumožňoval vpustit více než zhruba 3000 fanoušků.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení