Mediální společnost Viacom zvýšila zisk na 547 miliónů dolarů
Americká mediální skupina Viacom vytvořila ve druhém čtvrtletí čistý zisk 547 miliónů dolarů. To je výrazné zvýšení proti stejnému období loni, kdy zisk činil jen 17 miliónů. Firma za ně vděčí především vyšším příjmům z reklamy.
Právě růst prodeje reklamy zlepšil hospodaření televizních stanic CBS a kabelových sítí MTV nebo Nickelodeon. Reklamní trh v minulých letech značně klesal, výsledky Viacomu ale naznačují, že by se v tomto segmentu trhu mohlo dostavit zlepšení.
“Výsledky Viacomu se hodí celému odvětví mediálních služeb,” řekl k hospodaření firmy analytik společnosti Jefferies & Co Fred Moran. Podle něj není pochyb o tom, že se reklamní trh dostává z nejhoršího, a přínos tedy pociťují televize i rozhlas. Viacom tak zvýšil čtvrtletní tržby z 5,72 na 5,85 miliardy dolarů.
Firma vytvořila na akcii zisk 31 centů proti zisku 17 centů ve stejném období loni. Výsledek je příznivější než odhady analytiků, kteří podle výzkumné agentury Thomson First Call v průměru čekali zisk 29 centů. Pásmo odhadů bylo poměrně úzké a pohybovalo se od 27 do 32 centů.
Tržby kabelové sítě, kam patří programy MTV, Nickelodeon a VH1, vzrostly asi o čtyři procenta, stejný růst zaznamenala také televizní součást se stanicí CBS a dalšími 34 stanicemi. Divize Infinity, kam patří 180 rozhlasových stanic, měla tržby zhruba na stejné úrovni jako ve druhém čtvrtletí loni.
-čtk-
Podobné zprávy
Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly
