Joj se cítí ukřivděna, že nedostala frekvenci v Trenčíně

3. 7. 2002 16:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vedení slovenské televize Joj se včera před novináři ohradilo proti úternímu rozhodnutí Rady pro vysílání a retransmisi o přidělení vysílacích frekvencí. Ředitel Joj Richard Rybníček radě vyčetl, že silný kanál v Trenčíně přidělila společnosti TV Servis, která chystá spuštění hudební stanice.
„Rada porušila džentlmenskou dohodu, kterou veřejně deklarovala,“ prohlásil před novináři. Právě Joj přitom na prázdnou frekvenci upozornila a proto si na ní dělala nárok, zdůraznil. Ostatní televize prý o existenci kanálu až do vyhlášení tendru vůbec nevěděly.
„Je to velmi neprofesionální rozhodnutí členů rady,“ pokračoval Rybníček v kritice. Rada opakuje starou chybu, že dává prostor stanici, která se zhruba 20procentním pokrytím obyvatelstva nemá šanci na komerční úspěch, řekl s odvoláním na na krachy televizí Luna a VTV v uplynulých letech. Z verdiktu rady nejvíce vytěžila nejsilnější televize Markíza, prohlásil.
Předseda rady Peter Kováč připustil, že v minulosti rada postupovala podle nepsaného pravidla a frekvence zpravidla přidělovala žadatelům, kteří na volný kanál upozornili. Odmítl ale možnost uzavírání předběžných dohod. „My nemůžeme dělat žádné džentlmenské dohody, výběrové řízení by potom bylo úplně zbytečné,“ řekl ČTK.
Rada přidělila trenčínskou frekvenci společnosti TV Servis, protože její projekt uznala za velmi profesionální a soudí, že chystaný program Music Channel by mohl být životaschopný. „Nebylo to rozhodnutí proti Joj, ale ve prospěch nového projektu,“ řekl Kováč. Joj by se měla soustředit na zkvalitnění svého programu, který zatím neodpovídá původním deklaracím, dodal.
Joj, slovenská sestra české Novy, žádala o celkem 25 frekvencí, rada jí nakonec přidělila 17 kanálů včetně důležité frekvence v Bratislavě. Rybníček ocenil, že televize bude moci rozšířit signál hlavně na východě země. TV servis dostal od rady 13 vysílacích kanálů včetně trenčínského kanálu, který podle Rybníčka pokrývá signálem sedm procent obyvatel Slovenska. Joj již radu požádala o přidělení nových dvou frekvencí v Trenčíně, které jsou však výrazně slabší.
Televize Joj, kterou loni prostřednictvím licenční firmy MAC TV ovládla dceřiná společnost České produkční 2000, se s radou neshoduje ani na míře pokrytí svého signálu. Zatímco podle rady může Joj sledovat až 75 procent Slováků, Joj uvádí pokrytí 65 procent obyvatel. Nové frekvence rozšíří její pokrytí o sedm procent. Pokud by dostala zmíněný kanál v Trenčíně, rozšíření signálu by se podle Rybníčka zvýšilo až o 12 procent.
Sledovanost televize Joj má od začátku vysílaní v březnu stoupající tendenci. Poslední výsledky mediálního průzkumu Slovenského rozhlasu ukázaly, že z osmi procent v loňském listopadu se televize postupně vyšplhala až na květnových 18 procent. Do března však Joj působila pod názvem TV Global a byla spíše regionální televizí.
Samotná televize ovšem nepokládá ankety sledovanosti na Slovensku za relevantní, protože v zemi se dosud používá „deníková“ metoda průzkumu, tedy zapisování sledovaných pořadů u vybraných diváků. Společnost Visio, dvorní agentura nejsledovanější televize Markíza, například uvádí, že Joj má průměrnou týdenní sledovanost kolem osmi procent.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.