Francouzská reklamní agentura Havas měla v pololetí menší tržby
Francouzské reklamní agentuře Havas klesly v prvním pololetí tržby na 1,029 miliardy eur z 1,065 miliardy eur v tomtéž období loni, to je o 5,4 procenta, což odpovídalo očekávání analytiků. Havas to uvedla s odhadem, že její rentabilita v pololetí vzrostla.
Podíl provozního zisku na tržbách se podle odhadu Havas v pololetí zvýšil nejméně o 1,5 procentního bodu, loni ve druhém pololetí činil 8,9 procenta. Údaje nezahrnují náklady na restrukturalizaci firmy. Za celý minulý rok dosáhla marže provozního zisku skupiny 10,4 procenta.
Generální ředitel společnosti Alain de Pouzilhac řekl, že růst ziskových marží pokračuje. Analytici se obávali toho, že firma výhled pro zbytek roku upraví k horšímu. Trh reklamy se po oslabení v minulém roce k lepšímu ještě neobrátil. Kompletní výsledky prvního pololetí firma zveřejní v září.
Havas podle svého šéfa neočekává, že by ji bankrot amerického telekomunikačního gigantu WorldCom poškodil. Havas zajišťovala WorldComu reklamu a bude tak činit i nadále. “Jsou pro nás i nadále významným klientem,” uvedl de Pouzilhac, který se dnes vrátil ze Spojených států, kde se setkal s manažery WorldComu.
Společnost WorldCom se na ročních tržbách Havas podílí zhruba jedním procentem. WorldCom požádal o soudní ochranu před věřiteli tento měsíc. Důvodem byly nesprávně zaúčtované čtyři miliardy dolarů z posledních let.
-čtk-
Podobné zprávy

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly
