Firma Tesco koupila polský řetězec HIT za 420 miliónů liber
Největší britská síť supermarketů Tesco koupila polský řetězec hypermarketů HIT za necelých 420 miliónů liber (641 miliónů dolarů) a výrazně tak posílila svoji pozici v tomto regionu. Uvedla to dnes firma, která silně expanduje i v České republice.
Společnost HIT v loňském roce dosáhla tržeb 337 miliónů liber a byla zisková. Dohoda zahrnuje 13 hypermarketů, dva obchody ve výstavbě a řadu stavebních parcel. Tesco v současnosti v Polsku provozuje 15 hypermarketů a 47 supermarketů, napsala agentura Reuters.
Firma Tesco vykázala za poslední finanční rok (do 23. února) růst hrubého zisku o 14,1 procenta na 1,20 miliardy liber. Tržby společnosti se zvýšily o 12,7 procenta na 15,7 miliardy GBP.
Zisk zahraničních aktivit, kam kromě Česka a Polska patří například Maďarsko, Slovensko, Thajsko nebo Jižní Korea, loni vzrostl o 61 procent na 119 miliónů liber a tržby se zvýšily o 37 procent na čtyři miliardy liber.
Na český trh společnost Tesco vstoupila v roce 1996 a nyní zde provozuje obchodní domy a devět hypermarketů. Roční tržby české pobočky přesahují deset miliard korun.
-čtk-
Podobné zprávy
Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe

Česká televize je nejsledovanější od olympiády v Naganu
Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)
